"את הציון אני מקבל מהחיילים שלי"

בריאיון בלעדי לחדשות 2 מגיב הרמטכ"ל בימי צוק איתן לביקורת שהותחה בו בדוח מבקר המדינה וטוען כי פעל כנדרש. הריאיון המלא - הערב ב-20:00 במהדורה המרכזית

בני גנץ

יממה לאחר פרסום דוח מבקר המדינה על כשלי מבצע צוק איתן, מגיב הערב (רביעי) הרמטכ"ל בימי הלחימה בני גנץ לביקורת שהופנתה נגדו בדוח. בריאיון בלעדי לחדשות 2 הוא דוחה את הביקורת וטוען כי מדובר חוכמה שבדיעבד. גנץ טוען כי הוא שלם עם מה שעשה ומפנה ביקורת מרומזת על חברי הקבינט בזמן המבצע. הריאיון המלא ישודר במהדורה המרכזית ב-20:00.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הרמטכ"ל לשעבר הגיב לקביעה בדוח המבקר כי השר נפתלי בנט היה מבין חברי הקבינט היחידים שדרשו לקבל מידע על המנהרות. "תפקידו כחבר קבינט לשאול שאלות ואני שמח שעשה את הדברים", אמר. "אני לא נותן ציונים לאנשים".

הוא השיב לביקורת לפיה לא עדכן את הקבינט במידע ובפערי המודיעין ולטענה של בנט לפיה הוא לא היה מוכן להילחם. "תפקידי לא רק לכבוש גבעות אלא להסתכל על התמונה המלאה, זה מה שעשיתי כרמטכ"ל", אמר. "עדכנתי, סקרתי, פיקדתי, הובלתי. את הציון שלי אני מקבל מהפקודים והחיילים שמתחתיי ומהאזרחים".

במסגרת דוח המבקר נטען כי גנץ לא הזהיר מהסלמה אפשרית, לא התריע מראש בפני הקבינט על היערכות חמאס לפיגוע חדירה במנהרות. עוד צוין כי לא וידא שיש תכניות מבצעיות למנהרות, לא הציג את המגבלות על תקיפת מנהרות מהאוויר, דחה את הדיון על אפשרויות הפעולה מול איום המנהרות, לא השפיע על דירוג איום המנהרות עם בקרה לקויה על הפתרונות הטכנולוגיים. "אין לפטור אותו מאחריות למצב שבו הגיע צה"ל למבצע ובליקויים במוכנות הצבא", נכתב בדוח.