בן גביר: "צריך להגיב בעוצמה לרקטות, ביקשתי לכנס את הקבינט"

השר לביטחון לאומי הגיב הבוקר לירי הרקטות מרצועת עזה וכתב כי "רקטות של חמאס מחייבות תגובה מעבר להפצצת דיונות ומקומות לא מאוישים". הרמטכ"ל: "מדובר בתגובה משמעותית, ירי לשטח ישראל ייענה באופן הולם"

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הסלמה בעזה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב הבוקר (רביעי) לאירועים הביטחוניים וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי ביקש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני והוסיף: "הממשלה צריכה להגיב בעוצמה לירי הרקטות מעזה, רקטות של חמאס מחייבות תגובה מעבר להפצצת דיונות ומקומות לא מאוישים". הרמטכ"ל בגלי צה"ל: "מדובר בתגובה משמעותית, ירי לשטח ישראל ייענה באופן הולם".

לאחר שנורו 16 רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, צה"ל הפציץ ברצועת עזה ואף פרסם כי נפגעו אתרי ייצור ואחסון נשק, מתחם אימונים ועמדות של חמאס. השר בן גביר כתב בטוויטר שלו: "ביקשתי הבוקר לכנס את הקבינט הביטחוני בעקבות האירועים הלילה. הממשלה שאני חבר בה צריכה להגיב בעוצמה לירי הרקטות מעזה, רקטות של חמאס מחייבות תגובה מעבר להפצצת דיונות ומקומות לא מאוישים. הגיע הזמן להוריד ראשים בעזה. אסור לחרוג ממשוואה שמחייבת תגובה רצינית על כל רקטה ורקטה".

Whatsapp Image 2023 04 05 At 0
יעדי תקיפת חיל האוויר ברצועה | צילום: דובר צה''ל

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304051032' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תקיפת עמדות חמאס על ידי טנקים' poster='' kid='1_0shogg98' duration='']

במקביל, הרמטכ"ל הרצי הלוי דיבר הבוקר בתוכנית "קולה של אמא" בגלי צה"ל ואמר כי "בלילה היו מתפרעים בהר הבית. משטרת ישראל ומשמר הגבול עשו את עבודתם נאמנה ופעלו לפיזורם, בעקבות זאת עלה המתח בעזה וגם ביהודה ושומרון. במהלך הלילה נורו רקטות, תושבי העוטף לצערי חוו עוד לילה מורכב, וצה"ל הגיב בתקיפות נגד ארגוני הטרור בעזה. מדובר בתגובה משמעותית, ירי לשטח ישראל ייענה באופן הולם".

Whatsapp Image 2023 04 05 At 0
יעדי תקיפת חיל האוויר ברצועה | צילום: דובר צה''ל

צה"ל פרסם הבוקר תיעוד של תקיפות חיל האוויר וחיל השיריון ברצועה. בין היעדים שהותקפו ברצועה על ידי חיל האוויר היו אתרי ייצור ואחסון נשק של חמאס, מתחם אימונים וכן מספר עמדות צבאיות שהותקפו על ידי טנקים.

Whatsapp Image 2023 04 05 At 0
שוטרים בהר הבית | צילום: רויטרס

מספר אירועים ביטחוניים אירעו הלילה בעיצומו של חודש הרמדאן ולקראת חג הפסח. חייל צה"ל, לוחם מחטיבת גבעתי, נפצע בינוני מירי במהלך פעילות בבית אומר שליד חברון. במקביל, עשרות מתפללים פלסטינים התבצרו במסגד אל-אקצא בהר הבית והתפתחו במקום עימותים אלימים שהובילו לתגובה כאשר יותר מ-10 רקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר שדרות ואזור עוטף עזה במהלך הלילה והבוקר. צה"ל תקף ברצועה, אין נפגעים מירי הרקטות.

אחת הרקטות פגעה במפעל בשדרות, כאשר בסרטון התיעוד מרגעי פגיעת הרקטה, ניתן לראות את עובדי המפעל רצים בבהלה אל עבר המרחב המוגן שבתוך המפעל, כששניות לאחר מכן הרקטה נופלת בסמוך אליהם ועשן שחור מכסה את המקום.

Erjdvr
תיעוד נפילת הרקטה במפעל בשדרות