הורים טענו לסיכון חיי לוחמים, בן גביר קרא לזמן את גלנט לבירור

אחרי שבחדשות 13 פורסמו עדויות הלוחמים מהקרבות בשכונת חמד, לפיהם הצבא לא מפעיל שם את כל עוצמת האש ומסכן את חייהם, הורים ללוחמי אגוז שלחו מכתב לרה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל - והשר לביטחון לאומי קרא לרה"מ לזמן את שר הביטחון לבירור: "מיטב בנינו לא נשלחו למות בקרבות כדי שתומכי החמאס בקטאר לא יחששו לנכסיהם"

Dkby Ci Dchr
השר גלנט, השר בן גביר | צילום: אבשלום ששוני, יונתן זינדל, פלאש 90

לפני כשבועיים נחשפו בחדשות 13 עדויות הלוחמים מהקרב בשכונת חמד, "השכונה הקטרית" בח'אן יונס, אשר טענו כי הצבא לא מפעיל שם את כל עוצמת האש שלו, כדי לגרום להרס מינימלי לבניינים שהקימה המתווכת הראשית של חמאס. אתמול שלחו הורים ללוחמים מיחידת אגוז מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי, ודרשו לשמור על חיי הלוחמים, והיום (שני) קורא השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לרה"מ נתניהו לזמן לבירור את השר גלנט בעקבות העדויות. "

השר בן גביר ציין במכתבו לראש הממשלה כי גם אליו הגיעו עדויות זהות מפי לוחמים ומפקדים בשטח, וכתב: "מיטב בנינו לא נשלחו למות בקרבות כדי שתומכי החמאס בקטאר לא יחששו לנכסיהם, או כדי שמדינת ישראל תזכה ליחס מעט פחות שלילי מהתקשורת הבינלאומית - אלא כדי להכריע את חמאס ולהשיב את החטופים. אין שום סיבה לסכן את לוחמינו הגיבורים לשם מטרות של יחסי ציבור וחנופה לקטארים".

"לאור הדברים החמורים", הוסיף בן גביר, "אבקשך לזמן באופן מיידי את שר הביטחון לבירור, ולהורות לו להנחות את הצבא באופן מיידי לאפשר יד חופשית ללוחמינו לחסל את האויב והמבנים בהם הוא מסתתר, ללא סיכון מיותר של חייהם, לצד הפסקת עיסוקם בפעולות מופרכות שאינן פועלות להשגת מטרות המלחמה: חיסול החמאס והשבת החטופים".

רצועת עזה חרבות ברזל פעילות הכוחות בשכונת חמד
כוחות צה"ל בשכונת חמד | צילום: דובר צה"ל

במכתבם כתבו הורי הלוחמים מיחידת אגוז: "על אף הקושי, הדאגה ולילות ללא שינה, אנו מבינים היטב את גודל השעה והמשימה, ומשדרים לבנינו הגיבורים חוסן ותעצומות כדי לחזק בליבם את רוח הלחימה. אלא, שלא פעם עם ולא פעמיים אנו נחשפים למצבים חמורים ביותר בהם נראה כי חיי בנינו הלוחמים, לא נמצאים בראש סדר העדיפויות. כך בפקודה לנקות "בית חולים" של החמאס (!) תוך סיכון חייהם, כך בלחימה בסמטאות לפני שהופצצו, כך בלחימה במבנים רבי קומות שאפשר לטהר לטהר באמצעות שריפה או ארטילריה ומקרים נוספים".

עוד הם הוסיפו: "יתרה מכך, נודע לנו שמבנים בבעלות קטארית, מקבלים חסינות וקיימות הנחיות למזעור פגיעה, והבנים נאלצים לבצע פעילות כירורגית במקום כתישה אגרסיבית, על חשבון ביטחונם האישי. רק ביום שישי האחרון נהרג רס"ל אלון קודריאשוב הי"ד ונפצעו לוחמים מהיחידה. היום מת מפצעיו רס"ל סיון וויל הי"ד. אנחנו חוששים שאירוע זה הוא תוצאה של כבילת ידיהם של החיילים מלשרוף את הבתים הנמצאים בקרבתם ובכך להפחית את סיכון הלוחמים.

פעילות לוחמי השריון בשכונת ′חמד′ בח′אן יונס צה"ל רצועת עזה
כוחות צה"ל בשכונת חמד | צילום: דובר צה"ל

"האם אתם יכולים להעיד כי חיי בנינו חשובים לכם יותר מיחסי הציבור מול ארצות הברית והעולם?", סיכמו, "בשיחה עם מפקד החטיבה דרשנו תשובות, ולא קיבלנו, ואנו מבינים שהדבר לא ברמתו אלא מדיניות של הקבינט והפיקוד הבכיר. חיי בנינו יקרים יותר מחיי אוכלוסיית האויב או אינטרסים אחרים. אנו דורשים מכם: אנו מפקידים בידיכם את היקר לנו מכל, שמרו על חיי בנינו הלוחמים! אסור שספיחי המחדל הנורא של טבח שמחת תורה ימשכו אל תוך ניהול המלחמה - על גבם של בנינו הלוחמים"