דיווחים בסוריה: ישראל תקפה בשדה תעופה באזור חומס

על פי כלי התקשורת של המשטר הסורי, מערכות ההגנה האווירית בלמו "מטרות עוינות" בשמי חומס, עוד דווח כי המטרה הייתה שדה התעופה הצבאי באלשעיראת. מקור המזוהה עם המשטר הסורי מסר כי "כמה קציני הגנה אווירית סורים נהרגו במהלך ניסיונות ליירט את התקיפה הישראלית"

זמן צפייה: 00:21

כלי תקשורת בסוריה דיווחו הערב (ראשון) על הדי פיצוצים שנשמעו באזור נמל התעופה א-שעייראת שבאזור חומס שבמדינה. כלי תקשורת סוריים דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית בלמו "מטרות עוינות" בשמי חומס. הטלוויזיה הסורית האופוזיציונרית מסרה כי לפי דיווחים מכלי תקשורת של המשטר הסורי ישראל היא זו שתקפה במזרח חומס. ההתקפה, כך לפי הדיווחים, כוונה לעבר שדה התעופה הצבאי באלשעיראת. מקור המזוהה עם המשטר הסורי מסר כי "כמה קציני הגנה אווירית סורים נהרגו במהלך ניסיונות ליירט את התקיפה הישראלית בפרברי חומס".

ניתן להעריך כי מדובר בתקיפה נגד מחסני אמצעי-לחימה איראנים ממשלוח שהיה לאחרונה, ועמדו לחצות את הגבול לחיזבאללה בלבנון. ההערכה היא כי התקיפה נעשתה מתוך מאמץ לסגור את ציר ההברחה האווירי מאיראן, כך במקביל לתקיפה האחרונה בגבול עיראק שנועדה לציר ההברחה היבשתי.

פיצוצים בחומס, סוריה
פיצוצים בחומס, סוריה

כזכור, בשבוע שעבר דווח על מספר תקיפות אווירית שאירעו בלילה במזרח סוריה, באזור הגבול עם עיראק. תחילה, המיליציות הפרו-איראניות, שמטרותיהן היו שהותקפו על ידי המטוסים - האשימו את האמריקנים, שהכחישו כל קשר לתקיפה. לאחר מכן נשמעו קולות בסוריה ובלבנון, לרבות בערוצים המזוהים עם חיזבאללה, כמו זה בדיווח בערוץ "אל-מיאדין", שם הפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל.

באותו הערב דיווחה העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל עומדת מאחורי התקיפה. לפי הדיוח, "ישראל ביצעה תקיפות אוויריות במזרח סוריה נגד שיירת כלי רכב החשודה בהברחת נשק איראני, שחצתה את הגבול מעיראק". במהלך התקיפה, כך לפי דיווחים מקומיים, נהרגו לפחות 20 בני אדם.