מבריח שב"חים נפצע: חשד כי הירי בוצע בניגוד לנהלים

בצה"ל הודיעו על תחקור האירוע באזור באקה אל-גרבייה שבו נעשה ניסיון להבריח שב"חים. צעיר בן 24 שנהג ברכב נפצע קשה ולפי החשד, חייל ירה על אף שלא נשקפה סכנה ונבדק מדוע האירוע דווח באיחור של שעות. החייל היורה: חששתי לחיי מפקדי - ויריתי

פלסטינים חוצים את הגדר בדרכם לישראל
פלסטינים חוצים את הגדר בדרכם לישראל | צילום: פלאש 90

צעיר ערבי ישראלי מהיישוב שמר, בן 24, נפצע אמש (שבת) בידי כוח צה"ל מחטיבת כפיר שהוצבו על הגדר באזור באקה אל-גרבייה. הצעיר מאושפז בבית החולים הלל יפה בחדרה כשהוא מורדם ומונשם. בצה"ל מתחקרים כמו גם במצ"ח.

בצבא חוקרים האם הירי עמד בפקודות לחיילים, מגדוד דוכיפת בחטיבת כפיר, שהיו שם כדי למנוע כניסת שוהים בלתי חוקיים. לפי החשד, החיילים פתחו בירי בניגוד לנהלים ועל אף שלא נשקפה סכנה לחייהם. בנוסף, ייחקר האם לוחמי כפיר לא דיווחו על האירוע בזמן אמת אלא רק אחרי שעות ארוכות. יש לציין כי האירוע התרחש ביום שישי בסביבות השעה 22:30. הודעת דובר צה"ל פורסמה לאחר כ-24 שעות.

חיילי צה''ל באזור גדר ההפרדה
חיילי צה''ל באזור גדר ההפרדה | צילום: פלאש 90

הפקודות אוסרות לירות על רכב ישראלי שבא להבריח שב"חים ומאפשר ירי רק בסכנת חיים, דבר שככל הנראה לא היה. החייל היורה טען שחשש לחיי מפקד הכיתה שלו ולכן ירה 5-4 כדורים לעבר הרכב של מסיע השב"חים שנפצע כאמור באורח קשה. מפקד חטיבת מנשה, אל"מ אריק מויאל, הגיע לשטח ותחקר אתמול את חיילי החטיבה.

הכוחות הגיעו למקום לאחר שהצעיר שנהג ברכב מהצד הישראלי ניסה להכניס שני שב"חים פלסטינים ונורה לאחר נוהל מעצר חשוד. בהודעת צה"ל נמסר כי הייתה התנהגות חשודה וכי הנהג ניסה להימלט.