רגע לפי הרמדאן: מתאם פעולות הממשלה בשטחים ימריא לוושינגטון

אלוף רסאן עליאן צפוי להגיע במהלך השבוע לארצות הברית לסדרת פגישות עם גורמים אמריקנים במטרה להוביל לרגיעה מול הפלסטינים. בנוסף, יעלה לדיון נושא חלוקת הסמכויות בין השרים גלנט וסמוטריץ'

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן | צילום: דובר צה"ל

מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן צפוי להגיע במהלך השבוע לוושינגטון, לסדרת פגישות עם גורמים אמריקניים שאמורות לעסוק בניסיונות להוביל לרגיעה אל מול הפלסטינים לפני הרמדאן, אך גם ניתן להניח כי יעסקו בענייני הסמכויות במשרד הביטחון בין שר הביטחון יואב גלנט לבין השר במשרד בצלאל סמוטריץ' סמוטריץ. במקביל, רה"מ בנימין נתניהו עדיין מחכה להזמנה רשמית לבית הלבן.

עליאן מצא את עצמו באמצע המאבק הזה בין שני השרים, כשהאמריקנים מאוד לא אהבו את החלוקה המחודשת, והדבר יעלה לדין במהלך הפגישות עם הבכירים האמריקנים בוושינגטון.

מוושינגטון צפוי עליאן להמשיך גם לניו יורק לאו"ם, שם הוא יפגש עם דיפלומטים ממדינות החברות במועצת הביטחון,  כשכל זה קורה כחלק מנסיון מאבק ישראלי במהלכים הדיפלומטיים שמקדמים הפלסטינים באו"ם בשנה האחרונה כנגד ישראל. בנוסף, גם סמוטריץ' צפוי להגיע לוושינגטון בקרוב, אך ככל הנראה לא יפגש עם גורמי ממשל כמו האלוף עליאן.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' | צילום: רויטרס

ברקע הפגישות המתוכננות של עליאן, ירדן תארח מחר בעיר עקבה פגישת פסגה מדינית-ביטחונית בהשתתפות גורמים פלסטינים וישראלים ובנוכחותם של נציגים ממצרים וארה"ב. הפגישה תעסוק ב"מצב בשטחים הפלסטינים". ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש שב"כ רונן בר, ומנכ"ל משרד החוץ רונן לוי ישתתפו בפסגה, יחד עם עליאן שגם כן ישתתף.

ישראל נענתה להצעה האמריקאית להשתתף במפגש, אשר במהלכו ידונו הנציגים הביטחוניים מטעם המדינות המשתתפות על הדרכים להרגעת המתיחות הביטחונית באזור לקראת חודש הרמדאן.

הפגישה תתקיים לאחר תיאום מלא מול הפלסטינים ובהמשך למאמצים של ירדן "לעצירת הצעדים החד-צדדיים, לעצירת ההסלמה הביטחונית, אשר מאיימת להביא לסבבי אלימות נרחבים, ובמטרה להגיע לצעדים ביטחוניים וכלכליים שיקלו על הסבל של הפלסטינים". בנוסף, הודגש כי ישנה התעניינות בינלאומית גדולה בפגישה זו וכי קיומה של פיסגה זו מהווה הצלחה של ירדן בכך שהצדדים יגיעו להבנות שיעצרו את ההידרדרות.