שני תושבי חיפה נעצרו בחשד לגניבת טנק מבסיס צה"ל סמוך לאליקים

לאחר קבלת הדיווח על הגניבה נפתחה חקירה, והטנק, שעל פי החשד אינו פעיל, אותר כעבור זמן קצר במגרש גרוטאות באזור נשר. שני החשודים, בני 45 ו-47 מוכרים למשטרה, אחד מהם היה עצור בעבר בחשד לגניבת ברזל

זמן צפייה: 00:21

שני גברים בני 45 ו-47 מחיפה נעצרו היום (רביעי) בחשד לגניבת טנק מבסיס אימונים של צה"ל סמוך לאליקים. שני החשודים מוכרים למשטרה, אחד מהם היה עצור בעבר בחשד לגניבת ברזל.

הטנק, מדגם מרכבה סימן 2 נגנב הלילה מבסיס צה"ל. עם קבלת הדיווח על הגניבה, פתחו שוטרי מחוז חוף בחקירה ולאחר ביצוע סריקות איתרו כעבור זמן קצר את הטנק הגנוב בתוך מגרש גרוטאות באיזור נשר. מבירור ראשוני של נסיבות המקרה עולה כי הטנק אינו פעיל בצה"ל בשנים האחרונות. עם איתור הטנק הגנוב הועברה הודעה למשרד הביטחון והמשטרה שיתפה בחקירה את מצ"ח.

בהודעה משותפת לדובר צה״ל ודוברות משרד הביטחון נמסר: "בעקבות מידע שהתקבל אמש במשרד הביטחון על טנק שנגנב, פתחה יחידת החקירות של משרד הביטחון בחקירה בשיתוף עם משטרת ישראל ומצ״ח. הטנק אותר במגרש לאיסוף ברזל בעיר נשר. מדובר בשלדה של טנק מסוג מרכבה 2 שיצא משירות לפני שנים רבות. הטנק ללא אמצעי חימוש, ומערכותיו אינן פועלות. הוא היה מוצב בשטח אש שפתוח למטיילים ושימש ככלי נייח לתרגולות חיילים. הטנק הוחזר למערכת הביטחון. חקירת האירוע נמשכת, וכן יתקיים תחקיר פיקודי".