ברוך בן יגאל על אטימת חדר המחבל: "ביהמ"ש קשר לצבא את הידיים"

לאחר שהוחלט לא להרוס את ביתו, צה"ל אטם את חדר המחבל שהרג את עמית בן יגאל. שעות בודדות לאחר מכן פורסמו תמונות של פתיחת החדר מחדש. אביו של הלוחם: "אי אפשר להילחם בטרור בידיים קשורות"

זמן צפייה: 01:03

צה"ל אטם הלילה (רביעי) את חדרו של המחבל שהרג את סמ"ר עמית בן יגאל לפני כחצי שנה. עם זאת, שעות בודדות אחר כך פורסמו תמונות שמציגות את הריסת האיטום ופתיחת החדר מחדש. אביו של הלוחם שנפל זעם ואמר לחדשות 13 כי "אי אפשר לקשור לצה"ל את הידיים, בית המשפט העליון קשר לצבא את הידיים - אי אפשר להילחם בטרור כשהידיים שלך קשורות - היום קיבלנו את ההוכחה לכך. אנחנו לא מחפשים נקמה, אלא הרתעה".

לפני כשבועיים דחתה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, את הבקשה לדון פעם נוספת בקביעה שלא להרוס את ביתו של נזמי אבו-בכר, המחבל שהשליך את האבן שגרמה למותו של בן יגאל. ההחלטה של חיות באה בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטארי לעזה – עד סוף השנה

צה"ל מבטל את העוצר ללוחמים – ישוחררו לחופשה אחת לשבועיים

טרגדיה באופקים: בן 58 מת מקורונה – שבועיים אחרי אימו

אטימת חדר המחבל שהרג את עמית בן יגאל
אטימת חדר המחבל שהרג את עמית בן יגאל | צילום: דובר צה''ל

חיות קבעה כי ההלכה בנוגע להריסת בתי מחבלים לא השתנתה, וכי אף שבהחלט ייתכן כי ניתן וראוי היה להגיע לתוצאה שונה בנוגע להריסת בית המגורים של המפגע, טעות ביישום של הלכה קיימת אינה מקימה עילה לדיון נוסף. זאת, "משום שדיון נוסף אינו ערעור נוסף ותנאי לקיומו על פי חוק בתי המשפט הוא כי נפסקה הלכה חדשה", לשון ההודעה.

לפני כחודשיים, לאחר שבג"ץ החליט שלא להרוס את בית המחבל, התראיין ברוך בן יגאל, אביו של עמית, לחדשות 13 וגילה כי כשנודע לו על ההחלטה - החל לבכות. "כמה עוד רוצים לחבוט בנו. להרוג אותנו זה לא יותר פשוט? הכאב שלנו זה לא כאב? האומללות שלנו זה לא אומללות? אנחנו חפים מפשע ולנו נהרס הבית".