בנט: "השב"כ נרתם למאבק באלימות בחברה הערבית, מעורבותו תוגבל"

ראש הממשלה התייחס למעורבות השב"כ במאבק באלימות בחברה הערבית והדגיש: חשוב לומר שמעורבות השב"כ תהיה מוגבלת לתחומים שלא יוצרים מתח עם ייעודו בחוק, ומביאים לידי ביטוי את יתרונו היחסי"

זמן צפייה: 02:15

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס היום (שני) בטקס מצטייני השב"כ בבית הנשיא לתפקידו של שירות הביטחון הכללי במאבק באלימות בחברה הערבית: "אני רוצה להודות לשב"כ, ששוב נרתם למשימה לאומית - המאבק באלימות המשתוללת בחברה הערבית. חשוב לומר שמעורבות השב"כ תהיה מוגבלת לתחומים שלא יוצרים מתח עם ייעודו בחוק ומביאים לידי ביטוי את יתרונו היחסי".

בנט הוסיף כי "אחת הגדולות של שירות הביטחון הכללי היא שתמיד אתם מתייצבים ואומרים: הנני. אין משהו שמעל או מתחת לכבודכם. תמיד אתם נרתמים למשימה. אם זה בקורונה, אם זה עכשיו במשימה לאומית חדשה - אתם נרתמים ומתייצבים".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשש במשטרה: אפשרות לחידוש קרב הדמים בין ארגוני הפשע בדרום

ארה"ב: דליפת נפט גרמה לאסון סביבתי בחופי קליפורניה

החשיפה שמטלטלת את פייסבוק: "החברה קורעת את העולם לגזרים"

כזכור, השר לביטחון הפנים, עמר בר לב, הגיב הבוקר בדף טוויטר שלו לפרסום לפיו צה"ל יהיה מעורב בתכנית למיגור הפשיעה בחברה הערבית וסתר את הודעתו של ראש הממשלה נפתלי בנט: "אמש לא דובר בשום צורה שהיא על הצורך במעורבות צה"ל במאבק ואין לצה"ל שום תפקיד בתכנית המשר שבראשותי", כתב השר.

עוד נמסר מטעם השר לביטחון הפנים כי "בכל שלוש השעות בהן התנהל הדיון המילה צה"ל הוזכרה רק בהקשר של גניבות אמצעי לחימה מבסיסיו ומניעתן".

דיון צוות פשיעה אלימות חברה ערבית ערבים נפתלי בנט
צוות השרים לטיפול באלימות בחברה הערבית | צילום: קובי גדעון / לע''מ

כזכור, אמש החליט צוות השרים למאבק בפשיעה ובאלימות בחברה הערבית על טיפול ממוקד בסוגיית אמצעי הלחימה הבלתי חוקיים, בשיתוף צה"ל ושב"כ. ראש הממשלה בנט אישר את תוכנית העבודה שהוצגה על ידי סגן השר לביטחון הפנים, יואב סגלוביץ', במסגרתה תתבצע עבודה מתואמת בשיתוף כלל המשרדים והגופים הרלוונטיים.

כמו כן נמסר כי יישום ההחלטה יהיה מיידי, והטיפול יתבצע בין היתר בשיתוף המשטרה, שב"כ, המטה לביטחון לאומי, הייעוץ המשפטי לממשלה, פרקליטות המדינה, רשות המיסים והרשות לאיסור הלבנת הון. בנוסף, משרד המשפטים יקדם שורת חוקים שיעניקו אמצעים נוספים לגופי האכיפה השונים, לרבות חוק עונש מינימום להחזקה וסחר בנשק.