מטען חבלה שחובר לצרור בלונים אותר ליד גן ילדים בעוטף עזה

חבלנים של המחוז הדרומי הוזעקו לאחד הקיבוצים שבמועצה אזורית שדות נגב, זאת בעקבות דיווח על בלונים עם חפץ חשוד שככל הנראה הופרחו מרצועת עזה

זמן צפייה: 04:06

מתיחות בדרום: חפץ חשוד, ככל הנראה מטען מאולתר, המחובר לצרור בלונים, אותר הבוקר (שלישי) ליד גן באחד הקיבוצים שבמועצה האזורית שדות נגב. חבלנים של המחוז הדרומי הוזעקו למקום והחלו בטיפול האירוע וניטרול המטען.

Whatsapp Image 2020 02 11 At 0
מטען מאולתר שחובר לצרור בלונים שנחת באחד הקיצובים במועצה אזורית שדות הנגב | צילום: חדשות 13

אתמול, יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקר בעוטף, התייחס למתיחות בדרום ותקף את רה"מ נתניהו: "שנתיים עברו מאז החלה ההידרדרות הביטחונית הגדולה בגבול עם עזה. מדינת ישראל סופגת רקטות, עפיפונים, בלוני נפץ – וממשלת נתניהו מתעלמת. בזמן הזה נתניהו עסוק בכל ספין אפשרי חוץ מאשר בחייהם של אזרחי ישראל. צשוטט בעולם, ומפזר הבטחות ותמונות. כשכאן בבית - עוטף עזה הופך לחוטף עזה".

"אני מבקש להזכיר, שיש מודל בטחוני אחד שהצליח בהתמודדות מול הטרור מעזה – כתישה והכרעה", המשיך. "פגיעה קשה בתשתיות הטרור והשטח שעליו הם מתבססות - ומי שראה את עזה אחרי צוק איתן לא יישכח, וכתישה שהובילה ליותר מאלף מחבלים הרוגים. כך יוצרים הרתעה והכרעה".

בני גנץ בעוטף עזה
בני גנץ בעוטף עזה | צילום: חדשות 13

אתמול בלילה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו כמה יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה. זאת, בתגובה לירי הרקטה לעבר שטח ישראל ביום ראשון בערב, שהתפוצצה בשטח פתוח בעוטף. בין היעדים שהותקפו: מתחם אימונים ותשתיות צבאיות של חמאס.

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי המתקנים שהותקפו היו של ה"ההתנגדות הפלסטינית". על פי הדיווח, התקיפה בוצעה נגד מתקן הנמצא מערבית לחאן יונס שבדרום הרצועה ומתקן נוסף מערבית לדיר אל-בלח. לא היו נפגעים בתקיפות. בתוך כך פורסם כי משלחת ביטחונית מצרית תגיע היום בצהריים לרצועת עזה כדי לקיים שיחות עם הנהגת חמאס ולהעביר את הדרישה הישראלית להפסקה מוחלטת של הירי.