"שיגור הבלונים לעוטף חודש כי ישראל מתחמקת מיישום ההבנות"

בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" דווח מפי מקורות כי "המשך הסחבת מצד ישראל עלול להוביל להסלמה", וכי החל מהשבוע הבא ייכנסו לתוקפן הקלות על הסגר שמוטל על רצועת עזה

זמן צפייה: 00:54

בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" דווח מפי מקורות פלסטינים כי הפלגים החליטו לחדש את שיגור בלוני התבערה לעבר ישובי עוטף עזה משום שחשו כי ישראל מנסה להתחמק מיישום ההבנות שהושגו עמה. המקורות הזהירו כי המשך סחבת מצד ישראל עלול להוביל לסבב הסלמה חדש וכי הפלגים מקיימים מגעים שוטפים עם המתווכים כדי שהללו יפעילו לחץ על ישראל כדי שתיישם את ההבנות. 11 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה פרצו במהלך ל"ג בעומר בעוטף עזה - כך נמסר מכבאות והצלה מחוז דרום.

עוד דווח כי השבוע הבא יהיה "מכריע" באשר לרצינות כוונותיה של ישראל שאמורה לבצע שורה של צעדים כחלק מהבנות הפסקת האש ברצועת עזה. לפי הדיווח, החל מיום ראשון ישראל צפויה להקל באופן מדורג על כניסת סחורות שעד כה היו אסורות בכניסה שכן הוגדרו כסחורות "בעלות שימוש כפול". המקורות ציינו כי מדובר בכ-40 סוגים שונים של סחורות.

שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה
שריפה שפרצה במועצה איזורית אשכול בעקבות בלוני תבערה

כמו כן, לפי הדיווח ישראל תתיר לעזה לייצא עוד סחורות לגדה המערבית ואף למדינות ערביות וזרות אחרות. המקורות ציינו עוד כי הכסף הקטארי ימשיך להכנס מדי חודש, ויימשך סיבסוד כניסת הסולר לתחנות החשמל ברצועה. נוסף על כך, יחל שלב התכנון לאזור תעשיה באזור מחסום ארז, יוקם בית חולים לחולי סרטן וכן יחלו פרויקטים שונים הקשורים לתעסוקה ולטיהור מים.

בדיווח צויין כי ישראל סירבה יותר מפעם אחת לאפשר לפעילי חמאס וג'יהאד אסלאמי, המופיעים ברשימות המודיעין הישראלי, ליהנות מהמענקים בסכום של 100 דולרים למשפחות עניות שמעניקה קטאר. המקורות מסרו כי נמצא פתרון לבעיה זו וכי במקום מענק כספי הם יקבלו מוצרי מזון בערך כולל של כ-50 דולרים. לפי המקורות, פתרון זה כבר יושם.

חלוקת המענק הקטארי בעזה
חלוקת המענק הקטארי בעזה | צילום: החדשות 13

אתמול הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לטווח של עד 10 מיילים ימיים עד להודעה חדשה. ההחלטה התקבלה בעקבות הפרחת בלוני התבערה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל, שגרמו לפריצתן של 15 שריפות אתמול בשטחי המועצה האזורית אשכול ובמועצה האזורית שדות נגב.

צוותי כיבוי בסיוע קק"ל ורשות הטבע והגנים פעלו בשטח ומנעו התפשטות הדליקות. זאת ברקע גל החום הכבד ששרר ברחבי הארץ. בעזה אף מצלמים את הפרחת הבלונים ומכנים זאת "מסר לאויב", לפיו חודש טרור הבלונים ומאיימים לחדש גם את עפיפוני התבערה.

מוקדם יותר אתמול סוכלה הברחת מאות אלפי בלונים לרשות הפלסטינית, שעל פי החשד יועדו לשימוש בידי גורמי טרור. דוד כהן, תושב ראשון לציון בן 50 נעצר בחשד כי השתמש באזרחותו הישראלית כדי לחמוק מבדיקות ביטחוניות, והעביר לידי תושב חברון מאות אלפי בלונים בצבעי הדגל הפלסטיני. לאחר מכן, על פי חומרי החקירה, תכנן תחסין מאגד אחמד דופש, החשוד תושב חברון - להעביר בהדרגה את הסחורה לרצועת עזה. בית המשפט השלום באשקלון שחרר את כהן לביתו בתנאים מגבילים.