נתניהו: "נחושים להחזיר את תושבי הצפון"; גלנט: "הפעולות יימשכו"

ראש הממשלה התייחס להסלמת המערכה בצפון ולירי המסיבי נגד ישראל במהלך הלילה והבוקר, ואמר: "בימים האחרונים הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם הוא לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין". גלנט התייחס גם הוא: "המהלכים האלה יימשכו עד שנחזיר בביטחון את תושבי הצפון אל בתיהם"

זמן צפייה: 00:33

בצל ההסלמה מול חיזבאללה, ואחרי לילה תחת אש בצפון, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) למצב הביטחוני ואמר: "בימים האחרונים אנחנו הנחתנו על חיזבאללה רצף של מכות שהוא לא דמיין. אם חיזבאללה לא הבין את המסר, אני מבטיח לכם - הוא יבין את המסר.

נתניהו המשיך: "אנחנו נחושים להחזיר את תושבינו בצפון בבטחה לבתיהם. שום מדינה לא יכולה לסבול ירי על תושביה, ירי על עריה - וגם אנחנו, מדינת ישראל, לא נסבול זאת. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להחזיר את הביטחון".

שר הביטחון יואב גלנט בסיור בתאי השליטה והתקיפה של חיל האוויר
שר הביטחון יואב גלנט בסיור בתאי השליטה והתקיפה של חיל האוויר | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

גם שר הביטחון יואב גלנט התייחס להסלמה מול ארגון הטרור: "חיזבאללה התחיל לחוש חלק מהיכולות של צבא ההגנה לישראל, ויש שם כבר תחושה מאוד קשה של נרדפות ואנחנו רואים את התוצאות". גלנט סייר בתאי השליטה והתקיפה של חיל האוויר ושמע ממפקד החיל אלוף תומר בר ורמ"ט החיל תת-אלוף עומר טישלר על היערכות הכוחות בהגנה ובהתקפה.

שר הביטחון המשיך: "המהלכים האלה יימשכו עד שנגיע למצב שבו אנחנו מחזירים בביטחון את תושבי הצפון אל בתיהם –זה היעד, זו המשימה, ואנחנו נפעיל את כל מה שצריך על מנת לעמוד בה", אמר ופנה אל החיילים המשרתים בחיל: "אני מודה לכם על מה שאתם עושים, הרבה הערכה לאנשי המילואים שלוקחים פה משימות מאוד חשובות ונושאים בנטל מתחילת המלחמה ולמעשה לאורך הרבה מאוד שנים, וכמובן גם למערכת הסדירה. אנחנו נעמוד במבחן הזה בהצלחה רבה והרבה מאוד בזכות מה שמוטל עליכם ובזכות היכולת שלכם לבצע את זה וכמובן את מי שאתם מפעילים".

זירת הפגיעה הישירה בקריית ביאליק
זירת הפגיעה הישירה בקריית ביאליק | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

נזכיר כי אזעקות הופעלו הלילה החל מסביבות השעה 1:10 ביישובים רבים בצפון המרוחקים מהגבול, בהם עפולה, יקנעם, נצרת, נוף הגליל ויישובים נוספים בגליל ובעמק יזרעאל, כאשר מטח של כ-10 רקטות שוגר מלבנון. רובן יורטו, אך זוהו נפילות, וגבר כבן 60 נפצע קל מפגיעת רסיס מיירט בנצרת.

בשעות הבוקר המוקדמות התרחב הירי גם לאזור חיפה והקריות, ויותר מ-100 רקטות נורו מלבנון. שלושה בני אדם נפצעו בעקבות פגיעה ישירה בקריית ביאליק, בהם גבר כבן 70 במצב בינוני, וכן גבר כבן 70 ונערה בת 16 שנפצעו באורח קל. חיל האוויר מגיב כל העת בתקיפת יעדי ארגון הטרור בלבנון, ומשרד הבריאות הודיע לבתי החולים בצפון להעביר את עבודתם למרחבים מוגנים.