גורם מדיני: "נכונים להמשיך את המערכה ככל שנידרש"

בישראל מעריכים כי חמאס יישאר מחוץ לתמונה במערכה מול הג'יהאד האיסלאמי, אך בירושלים נערכים לכל אפשרות. גורם מדיני בכיר התייחס לפגיעה באזרחים בתקיפה בעזה: "ניסינו למעזר את הנזק, אבל לא הייתה ברירה". בהערכת המצב אמר נתניהו: "צריכים להיערך למצב שבו ארגוני הטרור ינסו למשוך את המערכה כמה שיותר קרוב ליום ירושלים, כדי לפגוע במצעד הדגלים ולקשור כמה שיותר זירות ביחד"

זמן צפייה: 02:15

מבצע "מגן וחץ" - היום הראשון: בתום דיון הקבינט הערב (שלישי), ההערכה בישראל היא עדיין שחמאס ישאר מחוץ לתמונה - כך עודכנו השרים. אלא שישראל, כך נאמר להם, ערוכה לכל אפשרות. גורם מדיני בכיר אמר כי "יש תוכנית סדורה שנבנתה עם איפוק וקור רוח - לתת לצבא ולכל מערכת הביטחון להכין את הדבר הזה". עם זאת, בירושלים מתקשים להעריך כמה ימים המערכה הזו תימשך.

גורם מדיני הוסיף כי "אנחנו נכונים להמשיך את המערכה הזו ככל שנידרש". לגבי הפגיעה באזרחים ברצועת עזה, אמר הגורם המדיני: "ניסינו למזער ככל הניתן את הנזק הסביבתי והאגבי, אבל לא הייתה ברירה".

הנזק מתקיפת צה''ל בעזה
הנזק מתקיפת צה''ל בעזה | צילום: רויטרס

העיתוי של המבצע הזה נפיץ במיוחד, כאשר בשבוע הבא ייערך יום ירושלים, ובהערכת המצב שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון יואב גלנט ובכירי מערכת הביטחון עוד לפני הקבינט, יש מי שמזהה את דברי רה"מ ככאלה שמנסים כבר להתחיל לזרוע הכנה לשינוי מצעד הדגלים שנערך מדי שנה ביום ירושלים.

במהלך הדיון אמר נתניהו: "אנחנו צריכים להיערך למצב שבו ארגוני הטרור ינסו למשוך את המערכה כמה שיותר קרוב ליום ירושלים, כדי לפגוע במצעד הדגלים ולקשור כמה שיותר זירות ביחד". כזכור, בשנה שעברה התעקשה ממשלת בנט-לפיד, זאת לאחר שלפני שנתיים שינה נתניהו את מתווה המסלול ולאחר מכן החל מבצע "שומר החומות".