תכננו להשליך בקבוקי תבערה: 3 צעירים מנצרת יואשמו בתמיכה בחמאס

הותר לפרסום דבר מעצרם של בגיר ושני קטינים על רקע תמיכתם בארגון הטרור וכוונתם לממש פעילות טרור. השלושה השתתפו בעצרות חמאס, ייצרו בקבוקי תבערה ותכננו להשליכם על כוחות הביטחון. עם תום החקירה יוגש נגדם כתב אישום

זמן צפייה: 00:36

שלושה צעירים מאזור נצרת נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ושוטרי מחוז צפון, על רקע תמיכתם בחמאס, כך הותר היום (שני) לפרסום. בהמשך היום יוגשו נגדם כתבי אישום בבית המשפט המחוזי בנצרת, וכן תוגש בקשה למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.

בפעילות משותפת של השב"כ והמשטרה, נעצרו לחקירה בשבועות האחרונים צעיר יחד עם שני קטינים נוספים מהצפון, על רקע תמיכתם בארגון חמאס וכוונתם לממש פעילות טרור מקומית בהשראת הארגון.

בין העצורים, מובין אחמד יונס, בן 19, אשר בחקירתו התקבל מידע אודות הזדהותו עם החמאס. כמו כן, נמצא כי מובין וצעירים נוספים צרכו תכני חמאס, פקדו את מסגד אל-אקצא במהלך חודש הרמדאן האחרון והשתתפו בעצרות חמאס, תוך שעטו דגלים ושרו שירי הלל לארגון. בנוסף, התברר במסגרת החקירה כי מובין צולם בסרטונים מאל-אקצא בעודו מביע הזדהות עם ארגון החמאס.

אחד החשודים בתמיכה בחמאס
אחד החשודים בתמיכה בחמאס | צילום: דוברות המשטרה

ממצאי החקירה לימדו עוד כי השלושה ייצרו בקבוקי תבערה, אותם תכננו להשליך על כוחות הביטחון במסגרת הפרות הסדר שארעו בכפרם, על רקע המצב הביטחוני. במקרה נוסף, אחד מהחשודים הצטלם על גג בית בכפרו כאשר הוא מחזיק נשק ועטוף בדגלי חמאס.

תפילות יום השישי במתחם מסגד אל-אקצא בירושלים
מסגד אל-אקצא בירושלים (ארכיון) | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90

מדוברות המשטרה והשב"כ נמסר: "השב"כ ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות המסכנת את ביטחון המדינה, וימשיכו לנקוט באמצעים העומדים לרשותם על מנת לטפל בנחישות בתופעות הקשורות באידיאולוגיות איסלאמיות קיצוניות, לסכל כל איום ולמצות את הדין בחומרה עם כלל המעורבים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר: "מברך את מפקדי ושוטרי ימ"ר צפון שפעלו יחד עם שירות הביטחון הכללי וביצעו מעצרים של תושבי נצרת וריינה על רקע תמיכתם בארגון החמאס ובכוונתם לממש פעילות טרור. בזכות החתירה למגע והנחישות של השוטרים נמנע פיגוע גדול. ידע כל טרוריסט שידה הארוכה של מדינת ישראל תגיע אליו, בכל עת ובכל מקום".