הפלסטינים: "צלם עיתונות נפגע בראשו מירי צה"ל ברמאללה"

לפי דיווחים פלסטיניים, מואמן סמרין נפגע בראשו מירי של כוחות צה"ל, במהלך עימותים ברמאללה שפרצו סביב הריסת בית המחבל איסלאם פרוק, שביצע את פיגוע המטענים המשולב בירושלים. צה"ל: "נפגע ככל הנראה מכדור גומי, נסיבות המקרה בבדיקה"

זמן צפייה: 00:21

הפלסטינים דיווחו הבוקר (חמישי) כי מואמן סמרין, צלם עיתונות, נפגע בראשו מירי של כוחות צה"ל ברמאללה, במסגרת העימותים שפרצו במהלך הריסת בית המחבל שביצע את פיגוע המטענים בירושלים. דובר צה"ל מסר כי "מתחקור ראשוני מסתמן כי צלם עיתונות פלסטיני שהיה במרחב הפרות הסדר האלימות וההמוניות נפגע, ככל הנראה מירי של כדור גומי. נסיבות המקרה בבדיקה. צה"ל עושה את מירב המאמצים על מנת לא לפגוע בבלתי מעורבים, ומקפיד הקפדה יתרה על חופש התנועה והעיתונות".

מ"יש דין" נמסר כי "הירי הלילה של חיילים בראשו של עיתונאי באזור רמאללה מחייב חקירה בינלאומית בלתי תלויה ומידית. הניסיון מראה שהצבא הישראלי לא יבצע חקירה אמיתית ומעמיקה, אלא ימסמס את המקרה כפי שהיה עם הריגתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה".

המחבל איסלאם פרוק
המחבל איסלאם פארוח

מוקדם יותר, כאמור, פוצץ צה"ל את ביתו של איסלאם פרוק, שרצח את אריה שצ'ופק (16), וטדסה טשומה (50) בפיגוע המטענים המשולב בירושלים בנובמבר אשתקד. הפלסטינים דיווחו על שישה פצועים.

בחקירתו סיפר פרוק כי ניהל קשרים עם תומכי דאעש אחרים, בהם פרופסור למשפט לאומי ועוזרו, תושבי ארצות הברית. המשטרה הגיעה אליהם וגירשה אותם מישראל. לפי כתב האישום נגדו, המחבל גם תכנן לפוצץ מטען רב עוצמה עם בלון גז על כוחות הצלה שיגיעו לטפל בפצועים שנפגעו מפיצוץ המטען הראשון. בעקבות תקלה במנגנון ההשהייה, החליט שלא לפוצץ את המטען רב העוצמה שתכנן להפעיל בצומת רמות.

המחבל, ללא רקע ביטחוני קודם, התגורר לסירוגין בכפר עקב שבמזרח הבירה וברמאללה, והוא מהנדס מכונות במקצועו. מחקירת שב"כ וימ"ר ירושלים עלה כי הוא פעל מאידיאולגיה סלפית-גי'האדיסטית המזוהה עם דאע"ש, וכי הוא ביצע את הפיגועים לבדו.

המחבל איסלאם פארוח שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים
המחבל איסלאם פארוח שביצע את פיגוע המטענים הכפול בירושלים

במסגרת החקירה עלה שפרוק צרך תכני טרור, ובין היתר מצפייה בהם למד אודות ייצור חומרי נפץ וביצע ניסויים בבור אותו חפר בשטח פתוח באיזור בנימין, שם גם ייצר את מטעני הנפץ. בבור שאותר ופוצץ הוסתרו חומרי גלם ליצור מטענים נוספים, וכן נתפס ברשות המפגע נשק מסוג קרלו. במהלך המרדף אחריו נתפס מטען נוסף מוכן להפעלה, ומהחקירה עלה שהוא התכוון לבצע באמצעותם פיגועים נוספים.

אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בירושלים
אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בירושלים
טדסה טשומה
טדסה טשומה