דיווח פלסטיני: הרוגים בעימותים עם צה"ל ברמאללה ושכם

כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו כי יזן עפאנה נהרג בעימותים אלימים עם כוחות צה"ל באזור אל-בירה, וכי מחמוד סלימאן חאלד נהרג בזמן חילופי אש עם כוחות צה"ל

זמן צפייה: 00:22

כלי התקשורת הפלסטיניים מדווחים כי במהלך עימותים אלימים עם כוחות צה"ל לפנות בוקר (חמישי) באזור אל-בירה (מזרחית לרמאללה), נהרג יזן עפאנה. לטענת הפלסטינים, הוא נהרג מאש צה"ל. ההערכה בצה"ל היא כי ככל הנראה שההרוג בבלאטה הוא מירי פלסטיני, או על רקע סכסוך פלילי.

עוד דווח בתקשורת הפלסטינית כי כוחות צה"ל פעלו לפנות בוקר למעצר מבוקשים במחנה הפליטים בלאטה שבשכם. במהלך הפעילות פתחו חמושים באש לעבר הכוחות. אחד החמושים, מחמוד סלימאן חאלד, נפצע קשה בחילופי האש וכעבור זמן מה מת מפצעיו.

מימין: מחמוד סלימאן חאלד ויזן עפאנה
מימין: מחמוד סלימאן חאלד ויזן עפאנה | צילום: מתוך טוויטר

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2209010943' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='פעילות צה"ל באיו"ש' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1662013903/uploads/2022/903248394.jpg' kid='1_nx1vesnl' duration='']

לפי הודעת דובר צה"ל, לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה ובשעות הבוקר ברחבי אוגדת יהודה ושומרון והחטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, בין היתר בכפרים עבידיה, אלעזה, בית סירא, נזלת ובמחנה הפליטים טול כרם. כמו כן, הכוחות פעלו במחנה הפליטים בלאטה (שכם), ועצרו מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור.

הכוחות פעלו גם בעיירה אל-חאדר (סמוכה לבית לחם) שם החרימו אמצעי לחימה בלתי חוקיים. בנוסף, בפעילות הכוחות בכפרים שוקבא ובידיא (נפת רמאללה), נעצרו שני מבוקשים. בכפר אל-בירה, הכוחות החרימו כספים שעל פי החשד יועדו לטרור. במהלך הפעילות, התפתחו מספר הפרות סדר שכללו זריקות אבנים והשלכת בקבוקי תבערה לעבר הלוחמים.

בפעילות הכוחות בנור א-שמס (מחנה פליטים פלסטינים מזרחית לטול כרם) וענבתא (עיירה מזרחית לטול כרם), נעצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בסך הכל, במהלך הלילה נעצרו שישה חשודים, ובכלל הפעילויות - אין נפגעים.

אמצעי הלחימה שנתפסו במהלך המעצרים
אמצעי הלחימה שנתפסו במהלך המעצרים | צילום: דובר צה''ל

האירוע מגיע לאחר יומיים בהן צה"ל לא פעל ביהודה ושומרון. כזכור, ביום שני, צה"ל דיווח על חילופי אש בין לוחמים למחבלים באזור העיירה קבאטיה שבשומרון, דרומית לג'נין. צה"ל כיתר את הבית שבו נמצאים מבוקשים, כרז להם לצאת כשכל העת נמשך ירי מסיבי בין הצדדים. הפלסטינים דיווחו על שבעה נפגעים. המבוקש עלאא זכארנה נעצר. ככל הידוע, זכארנה היה חלק מחוליה שתכננה לבצע פיגוע.

מצה"ל נמסר: "במסגרת פעילות כוחות צה"ל בכפר קאבטיה שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה, מבוקש התבצר בביתו וירה לעבר הכוחות, שירו לעברו בתגובה. לאחר חילופי האש, המבוקש, שחשוד במעורבות בפעילות טרור, הסגיר את עצמו לידי הכוחות. בנוסף אותר נשק מסוג M-16. כמו כן, במהלך הפעילות התפתחו חילופי אש במספר מוקדים בכפר בין חמושים ללוחמים שירו לעברם".