מערך הסייבר: "איראן עומדת מאחורי הקמפיין נגד המשלחת הישראלית"

מערך הסייבר הלאומי הודיע כי איראן עומדת מאחורי קמפיין הפחדה מול חברי המשלחת האולימפית לפריז, במסגרתו נשלחו לספורטאים הודעות מפחידות ומידע לגביהם נחשף ברשתות החברתיות. ראש מערך הסייבר פורטנוי: "איראן מנצלת תחרות ספורטיבית א-פוליטית בכדי לקדם פעילות טרור דיגיטלי"

הפגנות בפריז אולימפיאדה
הפגנות בפריז | צילום: רויטרס

מערך הסייבר הלאומי הודיע היום (חמישי) כי איראן עומדת מאחורי קמפיין חדש שנועד להטיל פחד ואימה על חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדה בפריז. במסגרת הקמפיין קבוצת האקרים פתחה ערוצים ברשתות חברתיות שבהם פרסמה מידע אישי על חברי המשלחת וכן שלחה מסרוני הפחדה. הקמפיין בוצע תוך ניסיון התחזות לארגון צרפתי בשם GUD.

מערך הסייבר מסר כי הוא עובד מול הוועד האולימפי הישראלי ואגף הביטחון והחירום במשרד התרבות והספורט על מנת להמשיך ולהגן על חברי המשלחת הישראלית לקראת המשחקים האוליפיים שיחלו באופן רשמי עם טקס הפתיחה מחר.

ראש מערך הסייבר הלאומי גבי פורטנוי מסר: "איראן מנצלת תחרות ספורטיבית בין-לאומית א-פוליטית בכדי לקדם פעילות טרור דיגיטלי על ישראל ועל זכותה להשתתף בתחרויות אלו".

אבטחה מוגברת באולימפיאדת פריז
אבטחה מוגברת באולימפיאדת פריז | צילום: רויטרס

שר התרבות והספורט מיקי זוהר הוסיף: "שוב אנו נחשפים לניסיונות של ראש הנחש האיראני להלך אימים על ספורטאים וספורטאיות ישראליות ולהפעיל טרור פסיכולוגי בגרוש על המשלחת המדהימה שלנו. אנחנו כאן בפריז ממשיכים בכל הכוח ושום דבר לא יעצור אותנו - הספורטאיות והספורטאים מוכנים ונחושים מאי פעם להביא להישגים ומערך האבטחה שלנו מוכן לכל תרחיש. לא נרפה עד שנפיל את ראש הנחש האיראני".

אולימפיאדת פריז
אולימפיאדת פריז | צילום: רויטרס

יומיים לפני טקס הפתיחה הרשמי, הנבחרת האולימפית של ישראל בכדורגל החלה אמש את משחקיה בטורניר עם שוויון 1:1 מול נבחרת מאלי. כאשר המתח הגיאו-פוליטי בשיאו, רמת הכוננות בפריז הועלתה - והמשחקים יתנהלו תחת אבטחה שטרם נראתה.

בעקבות המלחמה הוציא המל"ל הודעת אזהרה לישראלים, אשר מתבקשים להיזהר ולהימנע מחיכוכים, ובנוסף הומלץ לישראלים להצניע את העובדה שהם מישראל. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, בימים האחרונים החלו הפגנות תמיכה בפלסטינים בבירת צרפת, כאשר המפגינים קוראים להחרים את הספורטאים הישראלים כפי שהוחרמו הספורטאים הרוסים.