מחלוקת בין שב"כ למשטרה על החזרת גופות המחבלים

שלושת גופות המחבלים שביצעו את הפיגוע בהר הבית ביום שישי האחרון עודן מוחזקות בידי ישראל, וכעת מתברר שישנה מחלוקת לגבי מועד החזרתן

כוחות באזור הר הבית ביום הפיגוע
כוחות באזור הר הבית ביום הפיגוע | צילום: רויטרס

השב"כ והמשטרה חלוקים בעמדתם לגבי החזרת גופות שלושת המחבלים מהפיגוע בהר הבית ביום שישי האחרון: בעוד שבמשטרה דוגלים בדחיית החזרת הגופות למועד הרחוק ביותר שאפשר, בשב"כ קוראים לדחות את ההחזרה רק עד תפילות יום שישי הקרוב, וזאת במטרה למנוע הסלמה. המחלוקת בין הגופים התגלתה במסגרת גיבוש עמדת המדינה שהוגשה על ידי הפרקליטות לבג"ץ בנושא.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

כוחות באזור הר הבית ביום הפיגוע
כוחות באזור הר הבית ביום הפיגוע | צילום: רויטרס

ביום שישי קראה משפחת גולדין לממשלה שלא לשחרר את הגופות. "הארגון הראשון שמיהר להתפאר בפיגוע ובתוצאותיו החמורות הוא חמאס״, הסבירה המשפחה. "שחרור הגופות יתפרש על ידי פעילי חמאס בגדה ובעזה כעוד הוכחה לחוסר המדיניות הברורה של ישראל בעניין שחרור גופות של מחבלים״.

שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע הם ערבים ישראלים תושבי אום אל-פאחם. השלושה, אחמד מחמד ג'בארין (29), מחמד חמד עבד אללטיף ג'בארין (19) ומחמד אחמד מפדל ג'בארין (19) חוסלו על ידי כוחות הביטחון לאחר שפתחו באש על שוטרים בשער האריות והם ללא רקע ביטחוני קודם.

המחבלים לפני הפיגוע. ''מחר החיוך יהיה יפה
המחבלים לפני הפיגוע. ''מחר החיוך יהיה יפה

ג'בארין הוא מתאגרף, סטודנט במכללת אל-קסאמי בבקה אל-גרבייה ופעיל בולט במאבק הפלסטיני על הר הבית. בעמוד הפייסבוק שלו נראים פוסטים רבים העוסקים במאבק הפלסטיני על הר הבית כשברקע תמונות רבות של המתחם.

דקות ספורות לפני ביצוע הפיגוע העלו שניים משלושת המחבלים תמונת סלפי לפייסבוק תחת הכיתוב: "מחר החיוך יהיה יפה יותר בעזרת השם". בתום הפיגוע נמצאו על גופות המחבלים תעודות זהות כחולות שסייעו לחוקרים להתחקות אחר המקום ממנו הגיעו למתחם.