פצועה קשה מפגיעת רקטה בקריית גת; פצוע בינוני באשקלון

אישה כבת 80 נפגעה מרסיס רקטה ופונתה לביה"ח ברזילי. גבר נפגע במטח לעבר אשקלון. הירי לעבר יישובי הדרום נמשך - וכך גם תקיפות צה"ל ברצועה • תיעוד: ההרס מפגיעת הבית בקריית גת

זמן צפייה: 02:26

ההסלמה בדרום: ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום נמשך מאז שעות הבוקר (שבת), והתרעות "צבע אדום" נשמעות גם בשעה זו. חיל האוויר ממשיך לתקוף יעדים ברצועה. אחר הצהריים פגעה רקטה בבית בקריית גת. אישה כבת 80 נפצעה קשה מרסיסי רקטה בראשה ובגפיה, טופלה על ידי צוותי רפואה שהגיעו למקום, ופונתה לבית החולים ברזילי שבאשקלון כשמצבה יציב. רקטות נפלו בשתי זירות נוספות בעיר, מבלי לגרום לנפגעים. במטח רקטות לעבר אשקלון גבר כבן 50 נפצע בינוני ופונה לבית החולים ברזילי כשהוא בהכרה מלאה. אדם נוסף נפצע קל מנפילה במהלך האזעקה.

מעגל הירי אף התרחב ואזעקות נשמעו בבית שמש וביישובי לכיש, בהם קריית גת, קריית מלאכי, אשדוד ואשקלון. זאת, במקביל לשיגורים לעבר יישובי עוטף עזה. עד כה נרשמו יותר מ-200 שיגורים לעבר שטח ישראל. מערכת כיפת ברזל יירטה היום עשרות שיגורים.

לבית החולים ברזילי הובאו עד כה 12 נפגעים, אשר סובלים מפגיעות חרדה וחבלות אורטופדיות, בעיקר בעת המנוסה למרחב מוגן. שלושה מהם טופלו ושוחררו, אחד אושפז ושמונה נוספים עדיין מקבלים טיפול רפואי.

בווידאו: מפקד פיקוד העורף על ההנחיות לתושבי הדרום

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190504-1705' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_iblk7xsy' duration='93'']

בווידאו: כתב חדשות 13 דורון הרמן באתר נפילת הרקטה בקריית גת

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-20190504-1733' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_h8c1bl61' duration='128'']

אחר הצהריים החלו מטוסי חיל האוויר לתקוף יעדים ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו יותר מ-30 יעדי טרור של ארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי, על ידי כלי הטיס ועל ידי טנקים שתקפו מוקדם יותר היום. על פי דיווחים פלסטיניים הותקפו עמדות תצפית, אזורים חקלאיים, בתים פרטיים ואתרים צבאיים של חמאס והג'יהאד האסלאמי. עוד דווח בתקשורת הפלסטינית כי מאז אתמול נהרגו בעימותים שישה בני אדם.

מוקדם יותר פגעה רקטה בבית במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים כיוון שבעלי הבית שהו באותה השעה בקומה הראשונה, אך נזק כבד נגרם לקומה השניה של הבית. רקטות נוספות נפלו בשטחי ישובים, בהם בחצר בית, ועל כביש 4 סמוך לאשקלון. מדובר צה"ל נמסר מוקדם יותר כי עשרות רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. מלבד הנפילה בקריית גת, בכל האירועים לא היו נפגעים, חוץ מכמה בני אדם שנפגעו קל מאוד כתוצאה מחבלות בדרכם למרחב המוגן, וכן נוספים שלקו בחרדה.

במקביל במצרים מנסים לגשר בין הצדדים. גורמים פלסטינים אמרו כי בקהיר העבירו מסר לחמאס שלא יגיבו לתקיפות הצה"ליות הצפויות, על מנת שניתן יהיה להגיע להסדרה. בחמאס התייחסו מוקדם יותר לתקיפות צה"ל ואמרו כי הם מוכנים להגיב בעוצמה "לפשעיה של ישראל". בג'יהאד האיסלאמי אמרו כי הם " מחוייבים להגן על העם הפלסטיני ולהרתיע את ישראל בכל מחיר ותחת כל הנסיבות".

תקיפה בעזה
תקיפה בעזה | צילום: החדשות 13

"אנחנו נמנע מישראל להפיק את הארוויזיון שפוגע בעצם קיומו בנרטיב הפלסטיני", אמר דובר הג'יהאד האיסלאמי מסעב אל-ברים. "אנחנו מבקשים להבהיר למקבלי ההחלטות בישראל - אתם לא תוכלו לחלום על שקט שיבוא על חשבון העם הפלסטיני".

פגיעה ישירה בבית בעוטף
פגיעה ישירה בבית בעוטף | צילום: מדווחים מהשטח

"זה זמן רב שממשלת ישראל פועלת בחוסר רציפות אסטרטגית הן בתחום הבטחוני-מבצעי והן בתחום של יצירת מנופים מדיניים וכלכליים", אמר יו"ר כחול לבן בני גנץ. "כשחוסר המדיניות והרציפות פוגש את ההיענות לסחטנות של חמאס בשנה האחרונה, הנה אנחנו פוגשים בשבת בבוקר מטחים כבדים על ישראל וסבב סחטנות נוסף".

"ממשלת ישראל חייבת לבחור כיוון אסטרטגי החלטי, תקיף ובלתי סחיט", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "ממשלת ישראל חייבת להשיב את ההרתעה ורק אז לפעול להסדרה ארוכת טווח ללא פשרות ביטחוניות וללא סחטנות. אנחנו סומכים על צה״ל ומחזקים את תושבי יישובי הדרום על איתנותם"

ראש של טיל מיירט נפל על מחסן בבית בישוב בעוטף
ראש של טיל מיירט נפל על מחסן בבית בישוב בעוטף | צילום: החדשות 13
צילום: דוברות מד''א

ח״כ צביקה האוזר מכחול לבן ציין: "החלטתו התמוהה של ראש הממשלה לא לכנס קבינט זה תקופה ממושכת למרות ההידרדרות בגבול עזה, לא סבירה ומסוכנת. ראש הממשלה מטיל אחריות עיוורת על שרי הקבינט מבלי לשתפם בשיקולי הבטחון הלאומי כמתחייב בחוק. בכך הוא פוגע בסדרי שלטון בסיסים".

יו"ר מרצ, תמר זנדברג, כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "חיזוק לחברים בעוטף עזה ששוב יושבים בממ״דים תחת מטחי טילים כבדים. גם בשבת זו אין פיתרון צבאי לסכסוך הזה. פעם אחר פעם מהלכי הסדרה מופרעים ע״י סבב אלימות ועוד אחד לא יביא פיתרון. בדיוק להפך: הפסקת אש כולל הצעדים המתחייבים במסגרתה: הקלות הומניטריות והסרת המצור ואז מהלך מדיני משמעותי".