הערכה בצה"ל: המחבלים שחוסלו בעזה - פעלו מתוך יוזמה מקומית

על פי הערכות במערכת הביטחון, שלושת הפלסטינים שחצו את גדר המערכת משטח הרצועה לישראל, לא חברים באף ארגון טרור ופעלו על דעת עצמם

זמן צפייה: 00:17

על פי הערכות שעלו היום (רביעי) בצה"ל, המחבלים שחוסלו אמש על גבול רצועת עזה, לאחר שחצו לשטח ישראל דרך גדר המערכת - פעלו מתוך יוזמה מקומית ולא היו חברים באף ארגון טרור.

מוקדם יותר היום אמר גורם ביטחוני כי גופות שלושת המחבלים, יישארו בידי ישראל, כך לפי המדיניות בכל פיגוע שיוצא מרצועת עזה. במקביל, הוריו של סגן הדר גודלין, שגופתו מוחזקת בידי חמאס, חוששים כי מפאת גילם הצעיר של המחבלים, מערכת הביטחון או הקבינט המדיני-ביטחוני יחליט לשחרר את הגופות לקבורה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורם ביטחוני: גופות המחבלים שחוסלו אמש יישארו בידי ישראל

27 חיילי צה"ל נהרגו ב-2019: השנה עם מספר החללים הנמוך ביותר

בכירים בבית הלבן: "נתנגד לסיפוח הבקעה לפני הצגת תוכנית המאה"

השלכת שני מטענים לעבר לוחמי צה''ל
השלכת שני מטענים לעבר לוחמי צה''ל | צילום: דובר צה''ל

המשפחה פנתה למזכירים הצבאיים של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט, ודרשו מהם כי צה"ל לא ישחרר את הגופות לקבורה. "על אף החלטת הקבינט, ולמרות ההבטחות המפורשות של נתניהו ובנט, התרחשו לאחרונה מספר מקרים של החזרת גופות מחבלים לעזה. הפנייה שלנו בעניין נעשית על מנת להזכיר לרה״מ ושר הביטחון כי בידי החמאס בעזה נמצאים עדיין הדר, אורון אברה והישאם", נמסר.

אמש, כאמור, כוח צה"ל סיכל פיגוע בגדר רצועת עזה, כאשר חיסל שלושה מחבלים שחדרו לשטח ישראל מדרום הרצועה והשליכו לעבר הלוחמים שני מטענים. שלושת הפלסטינים זוהו כשחצו את הגדר. כוח כפיר מגדוד 93, וטנקים מגדוד 52 מחטיבה 401, הוקפצו למקום וירו למוות בחשודים, לאחר שאלה כאמור ניסו לפגוע בלוחמים. המחבלים היו כ-400 מטרים בשטח ישראל.

ג'יפ צה''ל על הגדר בעזה
ג'יפ צה''ל על הגדר בעזה | צילום: רויטרס

בתיעוד ניתן לראות את שלושת המחבלים מסתתרים, כאשר אחד מהם נעמד וזורק מטען לעבר כוחות הביטחון ומתכופף שוב. קצת לאחר פיצוץ המטען, אותו מחבל נעמד שוב וזורק מטען נוסף. בתוך כך, על פי דיווחים פלסטינים - סגן השליח הקטארי נכנס לרצועת עזה דרך מעבר ארז.