דיווח סורי: ישראל תקפה יעדי מיליציות איראניות בדרום המדינה

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית מסרה כי טיל פגע בבי"ס באזור קוניטרה וגרם לנזק, ללא נפגעים. המרכז הסורי לזכויות אדם, היושב בבריטניה, דיווח כי מטרת התקיפה הייתה ככל הנראה תשתית איראנית

זמן צפייה: 00:25

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה כי הלילה (רביעי) ישראל תקפה במחוז קוניטרה שבדרום סוריה, וטיל פגע במבנה בית ספר בעיירה אל-חוריה. לפי הדיווח לא היו נפגעים אך נגרם נזק למקום. לטענת המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, היושב בבריטניה, התקיפה כוונה כנגד מבנה של המיליציות האיראניות בעיירה.

מוקדם יותר הלילה דווח בסוריה כי כוחות צה"ל תקפו שתי עמדות של הצבא הסורי באזור קוניטרה, המשמשות את "מפקדת הדרום" של חזבאללה להוצאת פיגועים נגד ישראל משטח סוריה. בנוסף נטען כי הותקפה מטרה נוספת במפקדת חטיבה של הצבא הסורי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר חשיפת המנהרה: צה"ל יירט רקטה ששוגרה לישראל

ישראל הבטיחה 60 מיליון דולר סיוע קטארי לעזה – עד סוף השנה

צה"ל מבטל את העוצר ללוחמים – ישוחררו לחופשה אחת לשבועיים

פיצוץ בסוריה (ארכיון)
פיצוץ בסוריה (ארכיון) | צילום: חדשות 13

בחודש שעבר פרסמה חברת "ImageSat International" תמונות לוויין שמהן עולה כי בתקיפה שאירעה כמה ימים לפני כן בסוריה, ויוחסה לישראל, הושמד לחלוטין מבנה אחד, ומבנה אחר ניזוק קשות. על פי הדוח המודיעיני של "ISI", המבנים שהותקפו שימשו ככל הנראה תפקיד מרכזי בייצור טילים במפעל בא-ספירה. המבנה שהושמד הכיל כנראה חומרי נפץ, והמבנה השני הכיל מכונות וציוד. על פי החברה, בארבעה במאי בוצעה תקיפה באתר שנמצא כ-8.5 קילומטרים צפון-מערבית מאתר זה.

כזכור, בסוף השבוע קודם לכן דווח בסוריה כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בלילה בשמי העיר חלב נגד תקיפה ישראלית. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הממלכתית "סאנא", המערכות יירטו בהצלחה את רוב הטילים לפני שפגעו במטרות כלשהן. צה"ל לא הגיב לדיווח ולא ברור אם ישראל באמת עמדת מאחורי התקיפה.

בנוסף, שבועיים קודם לכן הודיע צבא סוריה כי חיל האוויר הישראלי ירה מספר טילים לעבר מטרות בבסיס T4 במזרח חומס, וכי נגרם נזק אך לא היו נפגעים. לישראל יוחסו מספר תקיפות בבסיס זה בעבר. מקור צבאי סורי מסר לסוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי בשעה 22:23 מטוס קרב ישראלי ירה מספר טילים לכיוון שדה התעופה, ומערכות ההגנה האוויריות הסוריות הפילו את רוב הטילים שנורו.