בתגובה לשיגורי בלוני נפץ לעוטף: צה"ל תקף מטרות חמאס ברצועה

חיל האוויר פגע בתשתית תת קרקעית של ארגון הטרור בצפון הרצועה. זאת בתגובה ליותר מעשרה בלונים שנחתו בשטח ישראל וגרמו בחלקם לשריפות. בלון נפץ אחד אף התפוצץ בערד ונוטרל ע"י חבלני משטרה

זמן צפייה: 01:03

דובר צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי חיל האוויר תקף תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בעקבות יותר מעשרה שיגורים של בלוני תבערה לעבר עוטף עזה ויישובי הדרום, שגרמו לשריפות. בלון אחד אף נחת בערד ונוטרל על ידי חבלני המשטרה.

"מדינת ישראל לא תקבל שום הפרת ריבונות ופגיעה בתושבי הדרום", אמר שר הביטחון בני גנץ. "בעזה צריכים להבין שאין פתרון אחר - רק החזרת הבנים הביתה ושקט יביאו לצמיחה כלכלית ברצועה. אם ארגוני הטרור עוד לא הבינו, מי שיעמיד את ישראל במבחן - יפגע קשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: הליכוד נחלשת ל-29 מנדטים – ימינה מזנקת ל-19

תחקיר: איך קורה שפדופילים מורשעים ומפוקחים חוזרים לתקוף?

הערכה: רוב הסיכויים שהחיסון הישראלי לא יגיע לייצור המוני

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2008062325' autoplay='0' credit='מעיין שניאור' desc='תיעוד תקיפת צה"ל ברצועת עזה' kid='1_x2bpf5qp' duration='19'']

מוקדם יותר השבוע תקפו מטוסי חיל האוויר יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה. זאת, בתגובה לשיגור הרקטה לעבר עוטף עזה ערב קודם לכן - שיורטה על ידי סוללת כיפת ברזל. מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו את היעדים, בהם אתר לייצור בטון המשמש לחפירת תשתיות תת קרקעיות ותשתיות תת קרקעיות של ארגון חמאס.

כזכור, לא היו נפגעים כתוצאה מהירי לשטח ישראל, אך נגרם נזק למכונית בשדרות כתוצאה מרסיסים של כיפת ברזל שפגעו ברכב. זאת, במהלך בילוי במתחם "דרייב אין" בעיר.

הירי אירע כמה שעות לאחר הפרידה ממפקד אוגדת עזה היוצא, תת אלוף אליעזר טולדנו. בטקס הפרידה ממנו אמר: "בזמן כהונתי כמפקד עזה, נקטו מנהיגי ארגוני הטרור באסטרטגיה של הפחדה והבהלה. עליהם לחדול מלחפור מנהרות כחיות השדה ולהשקיע את הבטון בבניית תשתיות לחסרי בית. עליהם לחדול מלייצר רקטות ולהשתמש בצינורות להקמת תשתית מים וביוב ראויה לילדיהם".

תקיפה ברצועת עזה
תקיפה ברצועת עזה | צילום: מעיין שניאור

לפני כחודש נורו שלוש רקטות משטח רצועת עזה לעבר העוטף. מעט אחרי השעה 19:00 נשמעה אזעקת צבע אדום נשמע בקיבוץ עלומים ובכפר מימון ותושיה במועצה האזורים שדות נגב כתוצאה משתי רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים. כעבור שעה נורתה רקטה נוספת לעבר העוטף, שיורטה על ידי כיפת ברזל. לא היו נפגעים בשתי התקריות.

בתגובה לירי, תקפו מסוקי ומטוסי קרב של חיל האוויר יעדי חמאס במזרח העיר עזה, ביניהם תשתית תת קרקעית של הארגון. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל", נמסר מצה"ל.

שריפה בעוטף עזה מבלון תבערה
שריפה בעוטף עזה מבלון תבערה | צילום: ביטחון שדה