עם אקדחים ומשתיקי קול: תיעוד חוליית המחסלים האיראנית בטורקיה

בטורקיה פורסמו צילומים מבית המלון של חברי החוליה שתכננה להתנקש בקונסול הישראלי ובתיירים ישראלים. כמו כן, פורסם כיצד קיבלו התיירים הישראלים את הבשורה על התכנון להתנקש בהם והאקדחים שנמצאו אצל התא האיראני

אחד מחברי החוליה האיראנית כפי שתועד במצלמה במלון בטורקיה
אחד מחברי החוליה האיראנית כפי שתועד במצלמה במלון בטורקיה | צילום: צילום מסך

התקשורת הטורקית דיווחה הבוקר (שני) פרטים חדשים על תפיסת החוליה האיראנית שתיכננה להתנקש בישראלים על אדמת טורקיה. לפי הדיווחים, החוליה, שהורכבה משמונה אזרחים איראנים, הגיעה לאיסטנבול בחשאי כמה פעמים ותכננה לחטוף ולרצוח את הקונסול הכללי של ישראל בטורקיה, יוסף לוי ספרי, ולהתנקש בתיירים ישראלים.

הקונסול, כמו גם קבוצת תיירים ישראלית שהזמינה את חדריה תחת השם "הקבוצה הסינית" הגיעו לשהות במלון בכיכר טקסים המפורסמת בעיר. אלא כאשר הגיעו למקום והחלו בתהליך הצ'ק אין, קיבל אחד המטיילים שיחת טלפון בה נאמר לו כי האיראנים מתכננים להתנקש בו.

אחד מחברי החוליה האיראנית כפי שתועד במצלמה במלון בטורקיה
אחד מחברי החוליה האיראנית כפי שתועד במצלמה במלון בטורקיה | צילום: צילום מסך

לאחר שהנהלת המלון שותפה גם כן בסיפור, מאבטחים ישראלים לכאורה הגיעו לפגוש את קבוצת התיירים, ואחרי הפגישה הם עלו לנוח בחדרים שהזמינו. לאחר מכן, מיקומם של התיירים הישראלים השוהים במלון שונה מבלי לעורר את חשד לתא האיראני, ובסופו של דבר, התיירים הישראלים והקונסול נשלחו חזרה לישראל.

הזרוע ללוחמה בטרור של משטרת איסטנבול פשטה על הכתובות ששימשו את חברי התא האיראני, שם נמצאו שלושה אקדחים, שלושה משתיקי קול ושני לייזירם לנשק ושמונת חברי החוליה נעצרו במבצע שנערך ב-16 ביוני. שבעה מחברי החוליה נשלחו לבית המשפט. ארבעה מחברי תא החיסול, שאחד מהם עדיין במעצר, הואשמו ב"ריגול פוליטי וצבאי" ומרצים עונש בכלא.

אקדחים עם משתיקי קול. הנשק שנמצא בדירת החוליה האיראנית בטורקיה
אקדחים עם משתיקי קול. הנשק שנמצא בדירת החוליה האיראנית בטורקיה | צילום: צילום מסך

במסגרת החקירה שבוצעה בתיאום הלשכה לחקירת טרור ופשע מאורגן של משרד התובע הכללי של איסטנבול, נלקחו ההצהרות של צוות המלון. אחד מעובדי המלון מסר כי בזמן שהקבוצה הישראלית במתינה בלובי,הם החלו לרגיש אי נוחות כאשר איראנים רבים הגיעו למלון, החלו לבכות וחששו כי יתנקשו בהם במלון. אחת העובודת האחרות הרגיעה את הקבוצה והבטיחה כי לא יפגעו בהם על אדמת טורקיה.

כמו כן התברר כי אחד החשודים האיראנים שנלקח למעצר, פעל לקניית אופנוע מאזרח באיסטנבול. האזרח, שמכר את האופנוע שלו תמורת 26 אלף לירות, אמר שהתקשרו אליו ממספר זר וביקשו לרכוש אותו. לאחר מכן הוא פנה לנוטריון עם החשוד האיראני, בוצע תהליך העברה של התשלום והאופנוע והם לא נפשו יותר.

כזכור, בחודש שעבר דווח כי ישראל וטורקיה הצליחו לסכל את ההתנקשות בישראלים יחד. עוד דווח כי האיראנים שלחו סוכנים מחופשים לאנשי עסקים, תיירים וסטודנטים לאיסטנבול, על מנת להתנקש בחייהם של ישראלים כנקמה על רצח סיאד חודאיי בטהרן ב-22 במאי השנה. עוד נאמר כי האיראנים התפצלו לארבע קבוצות של שני מתנקשים, כדי שיוכלו לעקוב טוב יותר אחר המטרות.