טיל של מערכת הנשק 'חץ 3' מיירט מטרה מחוץ לאטמוספירה • תיעוד

מערכת הביטחון השלימה ניסוי מוצלח במערכת ההגנה האווירית הרב-שכבתית מפני ירי תלול מסלול, כאשר לראשונה שוגרו שני מיירטים של 'חץ 3' לעבר טיל "אנקור כחול" והשמידו אותו. לטענת צה"ל, הטיל שיורט בהצלחה "דימה את כל האיומים האפשריים על ישראל"

זמן צפייה: 03:03

משרד הביטחון ביצע הלילה (שלישי) ניסוי מוצלח במערכת הנשק להגנה אווירית "חץ 3", יחד עם צה"ל והסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים. לקראת חצות המריאו מטוסי התעשייה האווירית ואלתא יחד עם מטוסי חיל האוויר, הכוללים נחשונים, הרקולסים וראמים, לניסוי בים התיכון מבסיס נאט"ו בחאניה שביוון.

במסגרת הניסוי שוגרו שני מיירטים של מערכת ההגנה האווירית הרב-שכבתית חץ 3, שהשמידו בהצלחה טיל "אנקור כחול" שדימה מתקפת טילים על ישראל. "היירוט היה עמוק בחלל מחוץ לאטמוספירה. יש לישראל מענה לאיומים. זו פעם ראשונה שיצאו שני מיירטי חץ 3 ליירוט. זה דימה את כל האיומים האפשריים על ישראל", אמר משה פתאל, ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון.

שני המיירטים בניסוי ''חץ 3''
שני המיירטים בניסוי ''חץ 3'' | צילום: אביחי סוחר

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אני מברך על הניסוי המוצלח וחסר התקדים שמצביע על העליונות הטכנולוגית של ישראל, שמובלת על-ידי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות. צעד אחר צעד, פיתוח אחר פיתוח, אנחנו שומרים על יכולתה של ישראל להגן על עצמה מול האיומים המתפתחים במרחב ומאפשרים לישראל את חופש הפעולה ההתקפי מול אויבנו, מתוך ההבנה שההגנה הטובה ביותר מאפשרת את ההתקפה האפקטיבית ביותר".

מהרמטכ"ל אביב כוכבי נמסר: "צה"ל ומערכת הביטחון רואים חשיבות גדולה בשדרוג ובשיפור יכולות ההגנה אווירית כל העת. הניסוי שבוצע הבוקר, הוא מרכיב נוסף ביכולת שלנו לתת מענה לאיומים המפתחים בזירה האזורית כחלק ממימוש התוכנית הרב שנתית של צה״ל. השילוב המוצלח בין לוחמי ההגנה האווירית לטכנולוגיה ישראלית מתקדמת כחול-לבן מביאים יכולת הגנה רב שכבתית מהטובות בעולם".
מערכת "חץ" היא מערכת ליירוט טילים בליסטיים, אשר מופעלת בצה"ל על ידי יחידת חרב מגן הכפופה למערך ההגנה האווירית, המספק לישראל את מערך ההגנה הרב-שכבתית מפני ירי תלול מסלול, וכולל גם את מערכת כיפת ברזל ומערכת שרביט קמים.