דיווח פלסטיני: הרשות עצרה תושב חברון שהשתתף בוועידת בחריין

בתקשורת הפלסטינית פורסם כי מנגנוני המודיעין הפלסטיניים עצרו את סלאח אבו מיאלה, איש עסקים ששב לביתו לאחר שהשתתף בוועידה הכלכלית שבה הוצגה תוכנית השלום של ארה"ב

זמן צפייה: 01:10

מנגנוני המודיעין של הרשות הפלסטינית עצרו הלילה (שבת) את סלאח אבו מיאלה, איש עסקים ששב לביתו בחברון לאחר שהשתתף בוועידה הכלכלית בבחריין - כך דווח בתקשורת הפלסטינית. לפי הדיווח, הרשות הפלסטינית מבקשת לעצור אנשים נוספים, אך הם לא צפויים לשוב לשטחים בקרוב.

מוקדם יותר היום, עם תום פסגת ה-G-20, אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר במהלך מסיבת עיתונאים ביפן כי הוא "חושב שהפלסטינים רוצים לעשות עסקה", והוסיף כי "אם לא יהיה הסכם בין ישראל לפלסטינים בתקופתי, לא יהיה הסכם לעולם".

אבו מאזן
אבו מאזן | צילום: רויטרס

כתבות נוספות בחדשות 13:

טראמפ: "אם לא יהיה הסכם ישראלי-פלס' בתקופתי – לא יהיה לעולם"

קושנר: "הדלת עדיין פתוחה עבור הפלסטינים לחזור לשולחן המו"מ"

נתניהו: הפלסטינים שללו את "עסקת המאה" – מבלי ששמעו מה יש בה

"אני יודע שהפלסטינים רוצים לעשות עסקה, אבל הם רוצים לשחק אותה קשים להשגה ואני מבין אותם", אמר טראמפ באוסקה. "הפסקנו לתת להם כסף כי הם אמרו עלינו דברים רעים, למרות שעזרנו להם. אם תהיה עסקה נחזור לתת להם כסף, יש סיכוי לעשות עסקה. בגלל מה שקרה עם הבחירות בישראל הכל מתעכב - זה ייקח כנראה עוד שלושה חודשים".

בשבוע שעבר מקורביו של אבו מאזן תקפו את פרסום חלקה הכלכלי של תכנית השלום של הנשיא טראמפ. "לא ניתן לקנות את הפלסטינים בכסף", אמרו , "פלסטין אינה למכירה. ועידת בחריין נועדה לכישלון על החלק המדיני להיות קודם לחלק הכלכלי - בכל מקרה כל תוכנית שלום שמציעה ארה"ב מוטה לטובת ישראל ונועדה לכישלון".