יומיים לאחר שמונה למח"ט הנח"ל - אל"ם שרון אסמן מת במפתיע

טרגדיה בצה"ל: מפקד החטיבה החדש התמוטט בעקבות אירוע לב שחווה בזמן אימון כושר קרבי. רופא החטיבה ניסה להציל את חייו אך ללא הועיל. אל"ם אסמן שירת ברצועת הביטחון ונפצע בצוק איתן

זמן צפייה: 05:32

טרגדיה בצה"ל: אלוף-משנה שרון אסמן מת היום (חמישי) לאחר שהתמוטט במהלך אימון כושר קרבי בבסיס חטיבת הנח"ל בבית ליד - יומיים אחרי שמונה למפקד החטיבה. רופא החטיבה ניסה להציל את חייו ולייצבו, אולם הוא פונה לבית החולים שם נקבע מותו בגיל 43 בלבד. אסמן הניח אחריו אישה, סמנכ"לית אתר ynet שרון שלמון, ושני ילדים. הלווייתו תתקיים בשבוע הבא.

מחקירת מותו של אסמן עלה כי בשעה 6:30 בבוקר, הוא פתח בריצה קלה מאוד בשטח הבסיס, והתאמן במשך 13 דקות. כמה דקות לאחר מכן, נכנס לחדר הכושר הממוזג - והתמוטט. גורמי הרפואה, בהם גם פרמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום, ביצעו בו פעולות החייאה במשך כ-40 דקות, אך ללא הועיל.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אושר מתווה הפשרה לפינוי אביתר: המתיישבים יעזבו עד יום שישי

לאחר ארבע שנים: ראש המל"ל הודיע על פרישתו מהתפקיד

התפרצות הקורונה גדלה: כ-300 נדבקים חדשים, מקדם ההדבקה – 1.8

שרון אסמן
אל''ם שרון אסמן בטקס החילופים בו מונה למפקד חטיבת הנח''ל | צילום: דובר צה''ל

רק ביום שני האחרון הגשים אסמן את חלומו הגדול וקיבל לידיו את הפיקוד על חטיבת הנח"ל, בה החל דרכו כחייל צעיר לפני כמעט 25 שנה, כאשר החליף בתפקיד את אל"מ ישראל שומר. צה"ל מינה הבוקר את שומר מחדש לפקד על החטיבה בעקבות מותו של אסמן. החטיבה ממשיכה בכל הפעילויות המבצעיות שלה כמתוכנן.

אסמן התגייס לגדוד 931 של הנח"ל בשנת 1997 ושירת כלוחם וכקצין בלחימה נגד החיזבאללה ברצועת הביטחון. לאחר הנסיגה מלבנון הוא השתתף גם במערכה נגד הטרור הפלסטיני באינתיפאדה השנייה ובזמן ההתנתקות שימש כדובר פיקוד מרכז.

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2107011630' autoplay='0' credit='' desc='נאומו של אסמן בטקס חילופי מפקד חטיבת הנח"ל ביום שני' poster='' kid='1_rsvnrzz1' duration='270'']

שרון אסמן
שרון אסמן | צילום: דובר צה''ל

במשך השנים התקדם בסולם הדרגות, הפך למ"פ בגדוד והמשיך בתפקידי פיקוד שונים בצה"ל עד שחזר לגדוד 931 כמג"ד בשנת 2013. בתפקיד זה נלחם בצוק איתן ואף נפצע בידו מרסיס במהלך קרב בצפון הרצועה באזור בית חאנון אך סירב להתפנו ונשאר לפקד על הכוח בתוך הרצועה.

בתפקידו האחרון שירת אסמן בתור קצין אג"ם של פיקוד צפון. בטקס החילופים ביום שני האחרון, בו מונה למפקד חטיבת הנח"ל אמר: "בגבורה, ביוזמה ובענווה ננצח כל אויב. זו הדרך לאורה נמשיך לצעוד במסע להגנת המדינה. אני מקבל לידי מתוך שליחות ומחויבות אדירה את הפיקוד על חטיבת הנח"ל - כור מחצבתי ודרך חיי: חטיבה בה לחמתי ולצערי בה איבדתי חברים, מפקדים ופקודים".

שרון אסמן
אל''ם שרון אסמן | צילום: דובר צה''ל