כוננות במערכת הביטחון: עשרות התראות על פיגועי נקם

לאחר חיסולו של מפקד "גוב האריות" וודיע אל-חוח בשכם, בצה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל שומרים גם היום על כוננות עליונה, כאשר במהלך הלילה נעצרו 18 מבוקשים ברחבי איו"ש, שלושה מהם משתייכים לכנופיית הטרור גם כן

זמן צפייה: 05:12

לאחר חיסולו של מפקד "גוב האריות", ועיד אל-חוח, בצה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, שומרים גם הבוקר (רביעי) על כוננות עליונה מחשש לפיגוע נקם, שכן ישנן עשרות התראות וגם יכולת של "גוב האריות" עדיין להוציא פיגועים - אך גם במערכת הביטחון נערכים לעוד מבצעים כאלה, כשהמסר הוא ששכם לא תהפוך להיות ג'נין.

במהלך הלילה כוחות הביטחון עצרו 18 מבוקשים במרחב אוגדת יהודה ושומרון. שלושה מן העצורים משויכים לתשתית "גוב האריות", וחשודים במעורבות מרכזית בפעילויות טרור, ביניהם מוחמד נבולסי, אחיו של המחבל איברהים נבולסי, שסוכל על ידי כוחות הביטחון בחודש אוגוסט האחרון - בחשד לאחזקת אמצעי לחימה, ייצור מטענים ומעורבות בתשתית "גוב האריות".

''שובר גלים'' - פעילות מעצר באיו''ש
פעילות מעצר באיו''ש | צילום: דובר צה''ל

חברי "גוב האריות" שחוסלו אמש יחד עם אל-חוח עמדו להוציא פיגוע בתוך ישראל. הדרג המדיני אישר לשב"כ ולצה"ל לצאת לחיסול – ולא למעצר, והאפשרות לתקוף את הדירה מטיל מהאוויר נפסלה. מנגנוני הביטחון הפלסטינים, יודגש, עדיין מחזיקים במעצר את בכיר הארגון א-שתיה. עם זאת, כאמור, חברי "גוב האריות" פרסמו סרטון שבו הם מאיימים שלפני תום שלושת ימי האבל הם "יגרמו לדם לזרום ברחובות ת"א". עוד צוין כי "קבוצה של לוחמים תגרום לעוצר בתל אביב".

ודיע חוח
ודיע אל-חוח

היה זה זה אחד הלילות הכי אלימים, הכי קשים, שראתה הקסבה של שכם. מאז פרצה צרת "גוב האריות" לחיינו בשורת פיגועים, חשבו במערכת הביטחון איך לפגוע הכי חזק ואפקטיבי בכנופייה שאין לה מרכז כובד של ממש. בימים האחרונים הביאו שב"כ ו-8200 את הפיצוח: לפגוע בדירתו של ראש הארגון וודיע אל-חוח בקסבה של שכם, שמשם יצאו חברי "גוב האריות" לפיגועים. בינתיים, ב"גוב האריות" איימו: "הנקמה קרבה".

פעילות כוחות צה''ל הלילה בשטחים
פעילות כוחות צה''ל הלילה בשטחים | צילום: דובר צה''ל