בלחץ ישראל: טיקטוק חסמה את החשבון של כנופיית "גוב האריות"

בצה"ל מבינים כי הבעיה העיקרית בהסלמה של השבועות האחרונים היא קבוצת הטרור הפועלת משכם, והכוונה היא לרכז מאמץ בשבועות הקרובים כדי לחסל את התופעה. בתוך כך, כוחות הביטחון לכדו את המחבל שנמלט אחרי פיגוע הירי בבית אל

"גוב האריות" בשכם

אחרי לחץ של ישראל, הרשת החברתית טיקטוק חסמה היום (שבת) את החשבון של כנופיית הטרור "גוב האריות". בצה"ל מבינים כי הבעיה העיקרית בהסלמה של השבועות האחרונים היא הכנופייה הפועלת משכם, והכוונה היא לרכז מאמץ בשבועות הקרובים כדי לחסל את התופעה.

בתוך כך, כוחות הביטחון מגבירים את הכוננות לקראת חג הסוכות, וממשיכים לתגבר את כל אזור עוטף ירושלים וירושלים, מחשש שהמחבל שביצע את הפיגוע במחסום שועפאט יעשה פיגוע נוסף. פיגוע הירי בבית אל אמש, בו נפצע באורח קל צעיר בן 25 מאש שנפתחה לעברו כשישב בחצר ביתו ביישוב, הגביר את המתח בשטחי יהודה ושומרון, והבוקר לכדו לוחמי צה"ל ושב"כ את המחבל השני שביצע את הירי.

קייס שגעאיה, המחבל שחוסל בבית אל
קייס שגעאיה, המחבל שחוסל בבית אל

המחבל הראשון שביצע את פיגוע הירי אמש בבית אל, תושב הכפר דיר-ג'ריר כבן 23 בשם קייס שגעאיה, נורה ונוטרל על ידי כוח צנחנים בפעילות יזומה במרחב. שגעאיה הוא פעיל חמאס וכלוא לשעבר על רקע מעורבותו בטרור. כוחות צה"ל סרקו במרחב אחר חשודים נוספים, ואיתרו מספר תרמילים בסמוך למחבל שנוטרל. הבוקר, כאמור, נלכד מחבל נוסף, יחד עם שני סייענים נוספים.

החשוד, מחמד עודה, כבן 19, נעצר בכפר דיר-ג'ריר שבחטיבה המרחבית בנימין, ובביתו נמצאו אמצעי לחימה, מדים וחומרי תעמולה. עודה ופעילים נוספים החשודים כמי שסייעו לו נעצרו והועברו לחקירת כוחות הבטחון.

המחבל השני מבית אל שנעצר, מחמד עודה
המחבל השני מבית אל שנעצר, מחמד עודה

במערכת הביטחון ממשיכים לרכז מאמצים כדי למנוע גלישה של האלימות להר הבית, והמאמץ הזה, כך נראה, עולה בינתיים יפה. תפילות יום השישי בהר הבית עברו אתמול בשקט, וגם במזרח ירושלים נרשמה ירידה בהיקף האירועים האלימים.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן
מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן | צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, ואנשיו של שר הביטחון בני גנץ, מצויים בימים האחרונים בקשר עם אנשיו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, ובין המסרים שהעביר מתאם פעולות הממשלה בשטחים בימים האחרונים לרשות הפלסטינית הוא ש"הסבלנות הישראלית עומדת להיגמר".

בשיחות נאמר כי "ישראל לא מעוניינת בהרחבת הפעילות בשטחים, אבל אם לא תהיה ברירה - היא תעשה את זה. לא נאפשר המשך פגיעה בביטחון אזרחי ישראל וכוחות צה"ל". מסר נוסף שהעביר מתפ"ש לרשות: "אתם צריכים לפעול בשביל הציבור הפלסטיני, בשביל לחזק את תחושת הביטחון האישי שלהם - וכך גם לחזק את המשילות והחוק והסדר (נשק לא חוקי) של הרשות בשטחים. ובכך, למנוע ולחסוך את המחיר הכבד שהאוכלוסייה משלמת (החסימות בשכם) ולמנוע הפצועים וההרוגים".

פעילות צה''ל בשטחים הלילה
פעילות צה''ל בשטחים | צילום: דובר צה''ל

ח'אלד אל-בטש, בכיר הג'יהאד האיסלאמי בעזה, נשא אמש דברים במהלך עצרת של הארגון בעזה תחת הכותרת "אחדות הזירות היא דרכנו, וחרב ירושלים לא תוחזר לנדן" – ואמר את הדברים הבאים: "אנחנו אומרים לתושבי השכונות במזרח-ירושלים הנצורים – רובי ההתנגדות בגדה המערבית ובעזה לא יקבלו את פגיעה בשועפאט, בג'נין ובשכם. המשגרים והרקטות שלנו יופנו לעבר ישראל בכדי להרגיע את הפלסטינים".