הרוגים, עצורים ומוסגרים: האם "גוב האריות" בדרך לפירוק?

במקביל לפעילות האינטנסיבית של כוחות הביטחון למיגור גל הטרור, מתחזקת ההערכת במערכת הביטחון כמו גם ברשות הפלסטינית כי כנופיית טרור משכם בדרך להתפרקות. עם זאת, כיוון שההתארגנות מומנה על ידי חמאס שמעוניין בטרור - התארגנויות נוספות שיקומו יזכו לתמיכה גם הן

זמן צפייה: 03:29

בעוד שצה"ל וכוחות הביטחון ממשיכים בפעילות אינטנסיבית ביהודה ושומרון, בעיקר במצוד אחרי פעילי טרור המשתייכים לכנופיית "גוב האריות", כאשר גם הלילה (בין חמישי לשישי) סוכל פיגוע ירי סמוך לשכם.

בסוף השבוע הזה יש תחושה במערכת הביטחון ש"גוב האריות" נמצאת בירידה, כאשר בצה"ל יודעים לספור היום יותר מ-20 מחבלים מהכנופייה שנכון להערב הרוגים, בהם בפעילות המוצלחת של צה"ל בקסבה של שכם בה נהרגו חמישה מחבלים מהארגון, זאת לצד עשרות פצועים, עצורים וכאלו שהסגירו את עצמם לרשות הפלסטינית - כאפקט של המבצעים המוצלחים נגד הארגון.

חמושים בשכם
חמושים בשכם | צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90

כאמור לפנות בוקר סוכל פיגוע ירי לעבר עמדה צבאית סמוך לעיר שכם, כוח צה"ל של יחידת 636 מחיל האיסוף הקרבי ששהה ששהה במארב יזום במרחב זיהה שני רכבים חשודים במרחב וירה לעברם כ-40 כדורים. זוהו פגיעות ברכבים החשודים, ולא היו נפגעים לכוחות צה"ל, ושני מחבלים נהרגו, כאשר מחבל שלישי פצוע קשה.

גם לפי הערכות הרשות הפלסטינית הכנופייה אכן בדרך לפירוק. זהו אמנם לא סוף פסוק, אך כבר שבעה פעילים בולטים בארגון הסגירו עצמם לידי הרשות, וכעת מתנהל משא ומתן בין הרשות לבין פעילי "גוב האריות" שכן בין 10 ל-15 פעילים צפויים להסגיר עצמם גם.

כנופיית הטרור ''גוב האריות'' בשכם
כנופיית הטרור ''גוב האריות'' בשכם

המאמן העיקרי של הכנופייה הוא ארגון הטרור חמאס, והוא מעוניין בטרור בשטחים ושהשטח יבער, ולכן הוא פיזר ל"גוב האריות" כסף רב בצורה עקיפה וישירה. ההבנה בשטחים היא שעוד ועוד התארגנויות כאלו יזכו למימון של חמאס, גם אם "גוב האריות" תפורק, שכן חמאס מעוניין בהמשך הטרור בשטחים. בשורה התחתונה - הכנופייה נפגעה קשות - אך זהו לא סוף גל הטרור.