אריה זלמנוביץ' הוא החטוף שנרצח כשהוחזק בשבי עם פרחאן אל-קאדי

החטוף שחולץ בחיים מרצועת עזה התקשר לבנו של אריה זלמנוביץ' מניר עוז, בן 86 במותו, וסיפר לו כי נפגש עם אביו החולה והמבוגר בבית חולים בעזה, וכי הוא עזר לו עד שמת בשבי חמאס. קיבוץ ניר עוז: "עדות קשה ומחרידה ממקור ראשון על מה שחווים החטופים שנותרו בעזה"

זמן צפייה: 00:29

פרחאן אל-קאדי, החטוף שחולץ שלשום בחיים מרצועת עזה, סיפר למשפחתו ולגופי הביטחון כי אריה זלמנוביץ' בן ה-86 מניר עוז הוא החטוף שנרצח בזמן ששהה איתו בשבי חמאס ברצועה. אל-קאדי התקשר לבועז זלמנוביץ', בנו של אריה, וסיפר לו שפגש את אביו המבוגר והחולה בבית חולים בעזה, וכי הוא עזר לו עד שמת בשבי חמאס.

בחודש דצמבר הודיע קיבוץ ניר עוז על דבר הירצחו של זלמנוביץ', לצד שלושה חטופים נוספים: מיה גורן בת ה-56, רונן אנגל בן ה-54 ואליהו מרגלית בן ה-76. היום נמסר מדוברות הקיבוץ: "לפני כשבועיים פורסם סרטון מצמרר שתיעד את רגעי חטיפתו של חברנו אריה זלמנוביץ' ז"ל, בן 86, מביתו בקיבוץ ניר עוז. היום נחשפה גם עדותו של פרחאן קאדי שחולץ מהשבי, אשר סיפר שראה את אריה גוסס למוות לצידו, לאחר שלא קיבל את התרופות והטיפול הרפואי להם היה זקוק. עדות שהשלימה לנו את התמונה הכואבת, על רגעי הגיהנום שעבר מרגע חטיפתו, עד לסוף הטרגי. זוהי עדות קשה ומחרידה ממקור ראשון על מה שחווים החטופים שנותרו בעזה".

"אנו פונים, שוב, לכל הגורמים המעורבים ובעיקר לממשלת ישראל ולעומד בראשה - כל רגע נוסף בשבי הוא סכנת חיים ממשית עבור החטופים. אין זמן להיסוסים או לדחיות. כולם חייבים לחזור הביתה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. כל רגע קובע, וכל עיכוב עלול לעלות בחיים נוספים".

אריה זלמנוביץ'
אריה זלמנוביץ'

אתמול, יממה לאחר שחולץ בחיים ממנהרה בדרום רצועת עזה, אל-קאדי שוחרר מבית החולים סורוקה, ושב לביתו ברהט. היום, לאחר שהוחזק 326 ימים בשבי חמאס, פרחאן התאחד עם אימו בת ה-90 במפגש מרגש.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2408291811' autoplay='0' credit='שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים' desc='המפגש המרגש בין פרחאן אל-קאדי לאמו' poster='' kid='1_byjpqmfj' duration='15']

לאחר ששוחרר אתמול מבית החולים שיגר אל-קאדי מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו והדרג המדיני: "עשו הכול כדי להחזיר את כל החטופים". אחד מאחיו סיפר כי פרחאן אמר "שיש עוד אנשים בעזה שסובלים כמו שהוא סבל". הוא פגש את את אמו, ואחד מאחיו סיפר כי הוא "נישק את רגליה ושמח לראות אותה. הוא רק רוצה להיות איתה".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2408291542' autoplay='0' credit='' desc='פרחאן אל-קאדי: "מודה ללוחמים שחילצו אותי, מקווה שכל החטופים ישובו עוד היום"' poster='' kid='1_t3vgtj3i' duration='36']

פרחאן אל-קאדי בביתו
פרחאן אל-קאדי בביתו | צילום: רויטרס
פרחאן אל-קאדי שב לביתו
פרחאן אל-קאדי שב לביתו | צילום: ג'מאל עווד, פלאש 90
פרחאן אל-קאדי בביתו
פרחאן אל-קאדי בביתו | צילום: רויטרס

פרחאן התייחס לתקופת השבי, ואמר: "לא צפינו שם בחדשות. אין אל-ג'זירה, וגם לא רציתי לצפות". הוא חזר על קריאתו להשבת כל החטופים, וסיפר על הפגישה המרגשת עם אימו: "אני מאחל לכולם לחזור ושיהיה כאן שלום, יהודים ופלסטינים. הכאב הוא אותו כאב. חשבתי על המשפחה שלי 24/7. אמא שלי מאוד התרגשה כשפגשתי אותה, ידעתי שהיא במצב לא טוב ואני שמח שהיא ראתה אותי שוב".