לראשונה אי פעם: חיזבאללה ירה לגוש דן; טיל אחד יורט

לאחר שירי חיזבאללה התרחב בימים האחרונים לחיפה, לעכו ולקריות, הבוקר נשמעו אזעקות ברחבי גוש דן והשרון, וטיל קרקע-קרקע שחצה מלבנון יורט. אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. בארגון הטרור קיבלו אחריות: "כיוונו למטה המוסד"

זמן צפייה: 01:06

לאחר שחיזבאללה הרחיב את טווח הירי בימים האחרונים והגיע לחיפה, לעכו ולקריות, הבוקר (רביעי) בשעה 06:29 נשמעו אזעקות בגוש דן ובשרון. בצה"ל זיהו שיגור אחד של טיל קרקע-קרקע שחצה מלבנון, אשר יורט על-ידי מערכות ההגנה האווירית. הייתה זו הפעם הראשונה אי פעם שחיזבאללה יורה לעבר מרכז הארץ, ובתקיפה בלבנון צה"ל השמיד את המשגר ממנו בוצע הירי.

מבדיקת צה"ל עולה כי הטיל יורט באזור השרון, אך ריבוי האזעקות גם באזור גוש דן נבע משיגור המיירט. למרות הירי, לפי שעה אין שינויים בהנחיות פיקוד העורף. חיזבאללה קיבל אחריות על הירי, ובארגון טענו: "ירינו לעבר בסיס צבאי באזור תל אביב".

בתוך כך, צה"ל הודיע כי במהלך הלילה, בהמשך להתרעות שהופעלו באזור הערבה, זוהה כלי טיס בלתי מאויש שחצה מכיוון מזרח ונפל בשטח ישראל. לא היו נפגעים באירוע.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409250707' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_q9kgsrfv' duration='14']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409250708' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_6i249yl6' duration='23']

לאחר הירי, צה"ל הודיע הבוקר כי מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונת אמ"ן ופיקוד הצפון השלימו במהלך הלילה גל תקיפות נוסף נגד מטרות חיזבאללה בלבנון. במסגרת הפעילות, הותקפו מחבלים שפעלו מתוך מבנים צבאיים, עשרות מחסני אמצעי לחימה וביניהם טילי שיוט, משגרים מדויקים ומטרות טרור נוספות של ארגון הטרור. לאחר תקיפות מחסני אמצעי הלחימה זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאותם של אמצעי לחימה רבים במחסנים שהותקפו.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409250805' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='תיעוד מתקיפת המשגר בלבנון' poster='' kid='1_zrzix6bc' duration='7']

שר הביטחון יואב גלנט ביקר יחד עם מפקד זרוע היבשה אלוף תמיר ידעי ומפקד המרכז לאימוני יבשה תת-אלוף קובי הלר בתרגיל של חטיבה 7 מחיל השריון וגדוד 202 בצנחנים, שדימה לחימה במתאר צפוני כחלק ממוכנות הכוחות להרחבת הלחימה.

גלנט פנה ללוחמים בסיום התרגיל: "אני רוצה לומר לכם שאני רואה אתכם ואני מאוד גאה בכם על מה שעשיתם וגם על מה שעוד תעשו וכאחד שמסתכל הרבה שנים על לוחמים, אני מבין מי עומד בפניי, אני מבין את המסר, את רוח הקרב, את הערכים ואת אחוות הלוחמים - זה מאוד חשוב, זה דבר מרכזי".

"כמה מילים על האויב, חיזבאללה של היום זה לא חיזבאללה של לפני שבוע. רצף המכות שהוא הוכה בפיקוד ובשליטה, בפעילים, באמצעי הלחימה – כל הדברים האלה הם מכות קשות ביותר", אמר שר הביטחון והוסיף: "ואני מאוד סומך על צה"ל ועל כל מה שהוא עושה ויש לנו עוד מכות נוספות מוכנות, אנחנו יודעים מה לעשות וכיצד להפעיל את הדברים".