המרד בגולני: שני לוחמים שהובילו את המחאה יישלחו לכלא הצבאי

אחרי העונשים הקלים יחסית שהוטלו על רוב הלוחמים שנטשו אימון במחאה על הדחת המ"פ שלהם והחלפתו במפקד מהצנחנים, נמסר מצה"ל כי שני לוחמים ש"ליבו את האירוע" ייכנסו לכלא הצבאי למשך 15 ו-20 יום. לוחם אחר ירותק למשך 28 יום: "התנהגות הלוחמים חמורה"

לוחמי גולני והנשקים
לוחמי גולני שנטשו אימון בחודש שעבר | צילום: שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל הודיע הערב (שני) כי בתום תחקור האירוע שבו נטשו לוחמי גולני אימון במחאה על הדחת מפקד הפלוגה שלהם והחלפתו במ"פ מצנחנים - הוחלט על מתן עונשי מחבוש לשני לוחמים ש"ליבו את האירוע". אחד מהם ייכנס לכלא למשך 15 יום ולוחם נוסף ייאסר למשך 20 יום. על לוחם אחר הושת עונש ריתוק של 28 יום.

עוד נמסר כי "במקביל, נמשכת סדרת האימונים, החינוך והמשמעת בפלוגה. התנהגות הלוחמים באירוע הינה חמורה ואינה עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל".

בתחילת השבוע, יומיים אחרי המרד, הודיע צה"ל כי ממשותף של מפקד חטיבה 7, אלוף-משנה יפתח נורקין ומפקד חטיבת גולני, אלוף-משנה יאיר פלאי, עלה כי הלוחמים פעלו באופן שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל ובניגוד למצופה מלוחמי צה"ל.

"בהתאם לכך", נמסר, "הוחלט לשפוט ולהענישם למאסר על תנאי. בנוסף, הוחלט כי לוחמי הפלוגה לא יבצעו כל פעילות מבצעית עד להשלמת סדרה ערכית-משמעתית-חינוכית שאותה יעברו בימים אלו. בסדרה יעבירו המפקדים ללוחמים תכנים בנושאי משמעת, תרבות צבאית, רוח וערכים, ובסיומה ישובו לסדרת אימונים שלאחריה תבחן החזרתם לפעילות מבצעית".

הלוחמים, שמשרתים בפלוגה של גדוד 51 בחטיבת גולני, תחת פיקודה של חטיבה 7, נמצאים באימון בנגב. אחרי שיצאו הביתה - הם שבו לבסיסם עוד באותו יום.  בעמוד האינסטגרם של אחד מהם הועלתה תמונת הנשקים שהניחו החיילים, לצד תמונה של כמה מהם יוצאים מהבסיס עם הכיתוב: "פלוגה של גנגסטרים".

עוד נכתב: "אנחנו עושים את זה כי אנחנו אוהבים אותך. מ"פ צנחן בגולני = נפקדות פלוגתית".