קיבלו כספים והתאמנו בירי ובמטענים: נחשפה תשתית חמאס

7 פעילי חמאס נעצרו במסגרת מעצר שביצע שירות הביטחון הכללי באזור שכם וחברון. חברי החולייה תכננו לכאורה פיגועים בהכוונת פעיל חמאס ברצועת עזה. כמו כן, נתפסו אמצעי לחימה של התשתית

עצורי שב"כ
עצורי שב"כ | צילום: תקשורת שב"כ

שב"כ חשף תשתית חמאס באזור שכם וחברון שתכננה פיגועים בהכוונת פעיל חמאס ברצועת עזה, כך הותר היום (שני) לפרסום. שבעה פעילי חמאס נעצרו ונתפסו אמצעי לחימה של התשתית. בחקירות שב"כ עלה כי הפעילים גויסו ברשתות החברתיות על ידי תושב רצועת עזה: יחיא עאמר מחמד אבו סעיפאן - כבן 26, תושב נציראת ברצועת עזה, פעיל חמאס צבאי אשר עוסק בגיוס של צעירים בשטח ובהסתה ברחבי הרשת. "הפעילים קיבלו מאבו סעיפאן הדרכה בייצור מטעני תופת והנחיות לביצוע פיגועים", כך נכתב בהודעת שב"כ.

ח"כ איילת שקד העבירה לראש הממשלה יאיר לפיד פנייה דחופה לכניוס הקבינט על רקע דברים אלו וכן הירי שהתבצע לפנות בוקר ליד היישוב אריאל. "הירי היום נגמר בנס, בשלב מסויים הניסים יגמרו", אמרה שקד. מטעמה נמסר כי "לתפיסתה זהו עניין של ימים בודדים עד שאחד הפיגועים הללו יגבה חיי ישראלים, וחייבים לפעול באופן דחוף על מנת למגר את הטרור. טמינת הראש בחול תוביל לאסון. חייבים לתת לצה"ל את כל הכלים כדי לנצח את הטרור.

אמצעי הלחימה שנתפסו אצל העצורים, התכוונו לבצע פיגועים
אמצעי הלחימה שנתפסו אצל העצורים, התכוונו לבצע פיגועים | צילום: תקשורת שב''כ

שמות העצורים הם מצעב הימוני, אחמד אבו דאוד, עז אלדין אלזין, עמאד אבו חלאף ועבדאללה קואסמה - פעילי חמאס מחברון. כמו כן שב"כ מסרו כי "נעצרו גם מאמון חנני וכמאל חנני, פעילי חמאס מהכפר בית פוריק ליד שכם. במסגרת החקירות עלה כי הפעילים גויסו על ידי אבו סעיפאן למימוש פיגועי ירי ומטענים, קיבלו לידיהם כספים בהם רכשו חומרים וערכו ניסויים בירי ובמטענים".

עוד נאמר כי "במהלך החקירות הוסגרו אמצעי לחימה שהיו ברשות העצורים, בין היתר נתפסו חומרים ואמצעים שונים להכנת חומרי נפץ ונשקים שאמורים היו לשמש לפיגועים במספר מתווים. כנגד מרבית החשודים הוגשו כתבי אישום לבית המשפט הצבאי, המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות. כנגד חשודים נוספים, אשר חקירתם הסתיימה, צפויים כתבי אישום בתקופה הקרובה.

אבו מאזן במסיבת העיתונאים בברלין
במקום להילחם בקני הטרור הוא מצטרף אליהם. יו''ר הרשות הפלסטיני אבו מאזן במסיבת עיתונאים בברלין. אוגוסט 2022 | צילום: רויטרס

"מעצרים וחקירות אלה חושפים, פעם נוספת, את מאמצי הכוונת הפעילות הרציפים של פעילי חמאס מרצועת עזה ובחו''ל, אשר מטרתם היא ערעור היציבות באיו"ש והעלאת רף האלימות בשטח, תוך גיוס פעילי טרור באיו"ש לטובת קידום פיגועים. שירות הבטחון הכללי יחד עם שותפיו במערכת הביטחון ימשיכו לפעול לסיכול נסיונות של גורמי החמאס ברצועת עזה לקדם פעילות טרור כנגד מדינת ישראל".

בתוך כך, אתמול פורסמו תיעודים מהטלוויזיה הפלסטינית הרשמית אשר מעודדים מחבלים, ותנועת פת"ח מצהירה עכשיו בגלוי על חזרה למאבק המזוין נגד ישראל. במשטרה הפלסטינית רואים את קני הטרור של חמאס בשכם ובג'נין והמסקנה שלהם היא - במקום להילחם בארגון שמאיים על אבו מאזן בשטחים, עדיף להצטרף אליהם לטרור. הטלוויזיה של אבו מאזן כבר מהללת את השוטרים הפלסטינים ואת אנשי הפת"ח שביצעו פיגועים נגד ישראלים, וברשות מתארים אותם כמהלך מתכונן מראש הרשות ועד לאחרון חייליו.