שב"כ מתריע: איראן מגבירה את מאמציה לבצע פיגועים בישראל

בהודעה חריגה, ברקע חיסולו של נסראללה וההיערכות לתגובה, שירות הביטחון הכללי הזהיר: "זוהתה עליית מדרגה משמעותית במאמצים של טהראן לקדם פיגועי התנקשות ביעדים בישראל". עוד נחשף כי כבר בוצעו לאחרונה מספר סיכולים משמעותיים נגד מאמצי האיראנים

זמן צפייה: 04:14

על רקע חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה וההיערכות לאפשרות שטהראן תגיב, שב"כ הודיע היום (שני) כי בשבועות האחרונים זוהתה עליית מדרגה משמעותית במאמצים מצד איראן לקדם פיגועי התנקשות ביעדים בישראל. עד כה, כבר בוצעו על-ידי שב"כ סיכולים משמעותיים, חלקם בשלבים מתקדמים של איסוף ומוכנות לביצוע - אשר טרם הותרו לפרסום.

במסגרת מאמציהם, גורמים איראנים פועלים לגייס אזרחים בארץ לטובת פגיעה בבכירים, כפי שעלה לאחרונה במסגרת פרשיית הגיוס של מוטי ממן, תושב אשקלון הנאשם בעבירות ביטחוניות חמורות בעקבות שיתוף פעולה עם משטר האייתוללות - שאף כלל ביקור בשטח הרפובליקה האסלאמית.

בשב"כ הזהירו כי המשטר האיראני משתמש בשיטות שונות כדי לגייס 'מרחוק' אזרחים ישראלים ברשת, וחשפו את שיטת הפעולה שלהם. במסגרת פעילותם, מחפשים גורמים איראנים אחר ישראלים באתרים ובפלטפורמות רשתיות שונות, בדגש על אתרים וערוצים בהקשרי מטבעות דיגיטליים ופיננסים ישראלים ואתרי חיפוש עבודה.

במסגרת הניסיון לגייס ישראלים, גורמים איראנים מציעים תשלום גבוה עבור משימות שונות - מהטמנת כספים וטלפונים במקומות שונים בישראל, חלוקת פליירים וכתיבת גרפיטי - ועד להצתת רכבים ופגיעה פיזית באישים.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

משב"כ נמסר: "השב"כ מבקש מהציבור להגביר את תשומת הלב ולנקוט משנה זהירות בכל מקרה בו מתעורר חשד, בהתאם לדרכי הפעולה שפורטו, ובייחוד שעה שמדובר בסכומים גבוהים ושאינם בהלימה לאופי המשימות המבוקשות, או לחילופין ככל שמתבקש ביצוען של משימות חריגות".

"שב"כ פועל בנחישות לסכל את הפעילות האיראנית בתוך ישראל וברחבי הרשת, רואה בחומרה רבה כל פעולה של אזרחים ישראלים עבור גורמים איראניים, קלה כחמורה ויפעל למצות את הדין בכל הכלים העומדים לרשותו, עם כל מי שיבוא במגע עם אותם גורמים או יפעל לבצע משימות עבורם", הוסיפו בהודעת שב"כ.

מוטי ממן בבית המשפט
מוטי ממן בבית המשפט | צילום: דודו גרינשפן, פלאש 90

כאמור, פרשייה חמורה של גיוס ישראלי על ידי המשטר האיראני פורסמה מוקדם יותר החודש, אז נחשפו הפרטים על פעילותו של מוטי ממן. על פי כתב האישום שהוגש, ממן, בן 73 מאשקלון, גויס על-ידי טהראן לצורך קידום התנקשות באישיות ביטחונית בכירה, כשעל הכוונת ניצבו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט או ראש שב"כ רונן בר.

ממן נעצר בנתב"ג כשבכבודתו תבלינים מיוחדים מאיראן וטורקיה. הוא הוצג כאיש עסקים, אך בעבר הבריח סמים מהצפון באמצעות עבריינים שעבדו עם חיזבאללה. לפי הערכות, חיזבאללה ואיראן זיהו אותו בשל עברו הפלילי ולכן ניסו לגייס אותו. בשב"כ מעריכים כי יש עוד "מוטי ממן" בישראל - וגורם ביטחוני בכיר אמר: "האיראנים 'יורים לכל עבר' בניסיון לגייס ישראלים; הפרשות שהתפרסמו הן קצה הקרחון מהפעולות שאיראן מנסה להוציא לפועל".