השר לביטחון פנים גלעד ארדן: מתפרעי עמונה "בריונים פורעי חוק"

ביומיים של פינוי המאחז נעצרו 15 חשודים בהתפרעות ובתקיפת שוטרים, ובכלל זה כמה מהמתפרעים בבית הכנסת. למרות האלימות הקשה, כל העצורים שוחררו

 15 חשודים נעצרו בגין התפרעות ותקיפת שוטרים ביומיים של פינוי המאחז עמונה, כולם שוחררו בתנאים מגבילים. מהמשטרה נמסר כי נגד חלק מהחשודים יוגש כתבי אישום. "מדובר בבריונים פורעי חוק", אמר היום (שבת) השר לביטחון פנים גלעד ארדן בריאיון לחדשות 2.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ש"י, בוחנים כעת את הצילומים ואת התיעוד מפינוי בית הכנסת במטרה לאתר את כל המתפרעים שתקפו שוטרים וטרם נעצרו. מחראמור להתקיים דיון בפרקליטות בכוונה להגיש כתבי אישום נגד חלק מהחשודים שנעצרו במהלך הפינוי. "אני אלווה אישית על מנת לוודא שיוגשו כתבי אישום", אמר ארדן.

מתנגדים בפינוי עמונה
מתנגדים בפינוי עמונה | צילום: (רויטרס)

"אי אפשר להשוות בין פינוי היישוב הבדואי אום אל חירן לפינוי עמונה"

ארדן גם התייחס להשוואה בין היערכות הכוחות לפינוי עמונה אל מול היערכותם לפינוי היישוב הבדואי אום אל חירן. "המשטרה נערכת לפינוי בתים ומאבטחת את המפנים בהתאם למודיעין שיש לה", אמר. "היו כאלף הריסות בשנה האחרונה בדרום, אי אפשר להשוות לאירוע אחד גדול שמוקצים לו אלפי שוטרים".

פינוי בית הכנסת בעמונה
פינוי בית הכנסת בעמונה | צילום: (אבי קשמן, חדשות 2)

ארדן גם הוסיף כי באירוע של המגזר הבדואי יש גם עניין לאומי של התנועה האיסלמית. "ישנה הסתה גם של חברי הכנסת הערבים שאומרים - אם יישפך דם שיישפך", אמר. "לא אמרתי לעולם שמדובר בפיגוע של דאע"ש, ממליץ לא לצטט קמפיינים שקריים של הח"כים הערבים. אני שר, לא שוטר שמשתתף במבצע ואני מקבל את התחקיר המשטרתי מיד לאחר האירוע ואת הסרטון מהמסוק המשטרתי".

"מבחינת תחקיר המשטרה נמסר לי חד משמעית שמדובר בפיגוע ואני חושב כך עד עצם הרגע הזה", הסביר השר. "אני לא חוקר ולא ממח"ש. אני נותן גיבוי לכוחות המשטרה שנאבקים בשטח. המשטרה ארגון לומד ואני לא מפחד להפיק לקחים, אם נמסרו דברים בתחקיר שלא היו נכונים אז יופקו הלקחים".