גנץ הכריע: האלוף אמיר ברעם יהיה סגנו של הרמטכ"ל הרצי הלוי

שר הביטחון החליט למנות את אלוף פיקוד הצפון לשעבר לסגנו של הרמטכ"ל הבא הרצי הלוי, זאת בהמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי והרמטכ"ל המיועד. "קצין איכותי, יסודי, בעל ניסיון מבצעי נרחב"

אלוף אמיר ברעם
אלוף אמיר ברעם | צילום: דובר צה"ל

שר הביטחון בני גנץ החליט היום (שני) למנות את אלוף אמיר ברעם לסגנו של הרמטכ"ל הבא הרצי הלוי, זאת בהמלצת הרמטכ"ל אביב כוכבי והרמטכ"ל המיועד. "האלוף ברעם, אותו אני מכיר עשרות שנים, הוא קצין איכותי, יסודי, בעל ניסיון מבצעי נרחב", אמר גנץ, "הוא הוביל בשנים האחרונות תהליכים משמעותיים ומוצלחים בגזרה הצפונית, ויש לו את כל התכונות הנדרשות לעמוד במשימה ולכהן כסגן הרמטכ"ל".

"למדינת ישראל וצה"ל אתגרים ביטחוניים משמעותיים", הוסיף שר הביטחון, "הדורשים קידום של בניין הכוח, רציפות פיקודית בצה"ל, וניהול נכון של כוח האדם ומשאבי הביטחון. לכן, החלטתי לקבל את המלצתם של הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ואלוף הרצי הלוי, הרמטכ"ל המיועד, ולמנות את אלוף אמיר ברעם לסגן הרמטכ"ל הבא".

ברעם בן ה-53 התגייס לצה"ל בשנת 1988, ובתפקידו האחרון שימש כאלוף פיקוד צפון, תפקיד אותו מילא משנת 2019 ועד החודש שעבר. בין היתר הוא היה גם מפקד הגיס הצפוני ומפקד המכללות הצבאיות, מפקד עוצבת הגליל, מפקד עוצבת האש ומפקד חטיבת הצנחנים.

שר הביטחון בני גנץ עם סגן הרמטכ''ל המיועד אלוף אמיר ברעם
שר הביטחון בני גנץ עם סגן הרמטכ''ל המיועד אלוף אמיר ברעם | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

אתמול אישרה הממשלה את מינויו של הלוי לתפקיד הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, זאת לאחר שהוועדה למינוי בכירים אישרה את מינויו, וב-17 בינואר 2023 הוא יחליף בתפקידו את כוכבי, לאחר השלמת הליך חפיפה מסודר.

"אנחנו מביאים היום לממשלה את הצעתו של שר הביטחון בני גנץ למינוי הרמטכ"ל ה-23 של צה"ל, האלוף הרצי הלוי", אמר ראש הממשלה יאיר לפיד בפתח דבריו, "האלוף הלוי נולד וגדל בירושלים. הוא קרוי על שם דודו, הרצל הלוי זכרו לברכה, שנהרג בקרב על ירושלים במלחמת ששת הימים כמה חודשים לפני שהרמטכ"ל המיועד נולד".

עוד אמר לפיד: "האלוף הלוי היה בין שאר תפקידיו, מפקד סיירת מטכ"ל, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף פיקוד הדרום, ראש אמ"ן וסגן רמטכ"ל. פיקד על שורה של מבצעים וימי קרב, וידע גם לעשות שינויים מבניים וארגוניים שהובילו קדימה את צה"ל".

רה''מ יאיר לפיד הרמטכ''ל הבא של צה''ל הרצי הלוי
רה''מ יאיר לפיד הרמטכ''ל הבא של צה''ל הרצי הלוי | צילום: חיים צח / לע''מ

"האתגרים בהם עומד צה"ל כל יום הם שונים ומורכבים", הוסיף ראש הממשלה, "החל ממבצע שובר גלים, שמעסיק את הכוח הלוחם של צה"ל בריסוק הטרור בג'נין ושכם, ועד המאבק המתמשך בתוכנית הגרעין האיראנית ובהפצת הטרור האיראני בכל רחבי המזרח התיכון. אנחנו נוחלים הצלחות בכל המאבקים האלה, אבל המאבק לעולם לא תם. אסור לנו להרפות את הדריכות".

"האתגר המרכזי לא השתנה", המשיך לפיד, "אוייבינו לא רוצים בקיומה של מדינת ישראל, ועלינו להיות תמיד ובכל רגע נתון חזקים יותר, מתוחכמים יותר, ונחושים יותר מהם. אנחנו צריכים גם להיות שונים מהם. לשמור על צבא מוסרי. לשמור על ערכים דמוקרטיים. יש לנו צבא אחד, צבא העם".

"המרכיב הקריטי בעוצמה הישראלית הוא איכות הלוחמים והמפקדים של צה"ל", סיכם לפיד, "האלוף הלוי מצטרף היום לשרשרת ארוכה ומובחרת של מפקדים חושבים ונועזים, שידעו להצעיד קדימה את צה"ל. עוד יהיה זמן לפרידה מהרמטכ"ל היוצא רב אלוף אביב כוכבי, אבל הוא יחתום בינואר פרק מפואר בספר החיים הזה. אי אפשר בלי לציין את תרומתו האדירה לבטחון ישראל, לאיכותו של צה"ל, ולעוצמתה של המדינה. בשם כל ממשלת ישראל, אנחנו מאחלים בהצלחה לאלוף – עוד מעט רב אלוף - הרצי הלוי".