מפקדי הפלוגות שהסתערו ראשונים לחלץ פצועים - ונפלו בקרב

רס"ן משה בר-און, מ"פ בגדוד 51, ורס"ן רועי מלדסי, מ"פ בגדוד 13, הספיקו ללוות את לוחמיהם במסע בו קיבלו את הכומתה החומה של גולני לפני שהצטרפו לגדודים בשטח כדי להשתתף בלחימה בעזה. בבוקר נפילתם, הם איתרו אמצעי לחימה ופיר מנהרה בבית של מחבל חמאס, וכמה שעות לאחר מכן הובילו את לוחמיהם בקרב בשג'אעיה - ונהרגו בתקרית הקשה בה נפלו 9 לוחמים

זמן צפייה: 01:26

שני מפקדי פלוגות בגולני, רב-סרן משה בר-און, מ"פ בגדוד 51, ורב-סרן רועי מלדסי, מ"פ בגדוד 13, סיימו להכשיר את לוחמיהם בבסיס האימונים של חטיבת גולני, והצטרפו יחד איתם לגדודים בשטח כדי להשתתף בלחימה. שניהם נפלו בתקרית הקשה בשג'אעיה בשבוע שעבר, בה נהרגו 9 לוחמים, בהם אלוף-משנה יצחק בן בשט, מפקד חפ"ק מח"ט גולני, וסגן-אלוף תומר גרינברג, מפקד גדוד 13 של גולני. היום (ראשון) פרסם דובר צה"ל פרטים אודות ההישגים של בר-און ומלדסי בלחימה, לפני שנהרגו.

בבוקר נפילתו, איתרו רס"ן משה בר-און ולוחמיו אמצעי לחימה רבים, מפות, מתחם לחימה ששימש את המחבלים ופיר מנהרה בביתו של פעיל חמאס. אמצעי הלחימה הוחרמו ופיר המנהרה נוטרל. באותו הבוקר, איתרו רס"ן רועי מלדסי ולוחמיו אמל"ח וחומרי למידה ומודיעין של חמאס, בגינה של בית מגורים. כמו כן, פרסם דובר צה"ל סרטון, בו סוקר רס"ן בר-און את הישגי פלוגתו בפני מפקד אוגדה 36, תת-אלוף דדו בר כליפא, ימים ספורים טרם נפילתו.

אמל"ח שאיתרו לוחמי הפלוגה של רב-סרן משה בר-און חרבות ברזל
אמל״ח שאיתרו לוחמי הפלוגה של רב-סרן משה בר-און | צילום: דובר צה״ל

כששמע רס"ן מלדסי על ההיתקלות במבנה בשכונת שג'אעיה, בה היה מעורב רס"ן בר-און, הוא קפץ למקום עם מג"ד 13 ולוחמיו מהפלוגה, כדי לסייע בחילוץ הכוח שהותקל. המפקדים נלחמו בעוז, הובילו את חייליהם כשהם עומדים בראש - ונפלו. רק שבוע לפני כן, ליוו שני המפקדים את חייליהם במסע הכומתה.

מסע הכומתה של רב-סרן משה בר-און, שבוע לפני הכניסה לעזה חרבות ברזל
מסע הכומתה של רב-סרן משה בר-און, שבוע לפני הכניסה לעזה | צילום: דובר צה״ל
מסע הכומתה של רב-סרן רועי מלדסי, שבוע לפני הכניסה לעזה חרבות ברזל
מסע הכומתה של רב-סרן רועי מלדסי, שבוע לפני הכניסה לעזה | צילום: דובר צה״ל