הרמטכ"ל על התחקיר בצה"ל: "לא תישאר אבן שלא נהפוך"

התחקיר הצה"לי על מחדל 7 באוקטובר יוצא לדרך: הרמטכ"ל הרצי הלוי הודיע היום כי "תחקירים קשים דורשים זמן, ולכן חיכינו עד עכשיו. נצלול עד תחתית הבאר כדי ללמוד להשתפר". הוא הוסיף בהצהרתו, בכנס מבצעי של חיל האוויר: "ההתחלה הייתה קשה מאוד - לא היה ניתן לדמיין כזו"

זמן צפייה: 02:33

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נאם היום (שלישי) בכנס מבצעי של חיל האוויר, הצהיר כי בזמן הקרוב ייפתח התחקיר המבצעי על מחבל 7 באוקטובר ועל המלחמה בעזה, וטען כי "נצלול עד תחתית הבאר כדי ללמוד להשתפר". הוא אמר: "מדוע עדיין לא תחקרנו? אנחנו במלחמה מאוד עצימה עם מספר זירות, בראשן התמרון הקרקעי ברצועת עזה. תחקיר זה יהיה אמוציונלי ודורש זמן ופניות, ולפיכך חיכינו עד עכשיו. יש לעשות אותו בצורה הנכונה".

הוא הוסיף: "הכוונה שלנו היא מאוד ברורה - לתחקר, ללמוד ולצלול עד תחתית הבאר, ולא להשאיר אף אבן שלא הפכנו. אנחנו רוצים ללמוד, להבין מה עבד ולא עבד, ומה יכולנו לעשות אחרת - כדי להשתפר, בין היתר ביכולתנו להתריע ולמנוע".

עוד אמר הרמטכ"ל על ניהול התחקיר: "חמשת הערכים שילוו אותנו בתחקיר הזה הם אמת, שקיפות, ענייניות, אחריות ורעות. אם נקפיד על ערכים אלו אנחנו יכולים לצלוח את זה, אך זה יהיה מסע קשה. אנחנו נצא מכך מחוזקים וטובים יותר". כזכור, הרוחות סערו סביב הפרסום על כוונת צה"ל לקיים את התחקיר, בשיאה שרים תקפו מילולית את הרמטכ"ל בישיבת הקבינט המורחב על כך.

ראש הממשלה נתניהו בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני
ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני (ארכיון) | צילום: חיים צח ' לע"מ

בכנס, בו הוצגו עיקרי הפעילות של חיל האוויר במלחמה ותוכניות החיל לשנת 2024, הוסיף רא"ל הלוי: "ההתחלה הייתה קשה מאוד, לא היה ניתן לדמיין כזו התחלה. אבל בלמנו, אמנם במחיר גבוה מאוד, התעשתנו והתחזקנו. יצאנו להתקפה מאוד איכותית ועוצמתית - נמשיך אותה בעוצמה חזקה עד השלמת כל מטרות המלחמה".