רוסיה: התקיפה הישראלית בדמשק סיכנה טיסה אזרחית רוסית

לטענת משרד ההגנה הרוסי, תקיפת המיוחסת לחיל האוויר בסוריה לפני יומיים, הפעילה את מערכת ההגנה הסורית וגרמה למטוס שעליו היו 172 נוסעים לסטות ממסלולו ולבצע נחיתת חירום בבסיס חמיימים

זמן צפייה: 00:32

התקיפה המיוחסת לישראל בסוריה: משרד ההגנה הרוסי טען הבוקר (שישי) כי בתקיפה המיוחסת לחיל האוויר נגד מיליציות בפאתי דמשק בלילה שבין שלישי לרביעי, כמעט ונפגע מטוס רוסי. בהודעת משרד ההגנה נמסר כי המטוס נשא עליו 172 נוסעים, וכי הוא נאלץ לנחות נחיתת חירום בבסיס חיל האוויר בחמיימים.

שלשום דווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית דיווחה הלילה שמערכות ההגנה האווירית הופעלו, לטענתה, בעקבות תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור דמשק. על פי הדיווח חלק מהמטרות נפגעו, אך עדיין לא ברור מה היה יעד התקיפה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד
''התקיפה הישראלית סיכנה מטוס רוסי''. פוטין ואסד | צילום: חדשות 13

מרכז המעקב לזכויות אדם בסוריה, היושב בבריטניה, דיווח כי יעדי התקיפה היו בסיסים של המשטר הסורי ומליציות איראניות. לפי הדיווח, במתקפה נפגע גם המרכז למחקרים מדעיים בג'מראיא.

אתמול דיווח המרכז הסורי לממעקב אחר זכויות אדם בסוריה, כי לפחות 23 אנשי המיליציות האיראניות נהרגו בתקיפה. מקור צבאי סורי טען כי היו שמונה פצועים בתקיפה. כמו כן הוא הטיל את האחריות על חיל האוויר הישראלי, והוסיף כי התקיפה בוצעה בשני גלים וכי מערכות ההגנה האוויריות הצליחו להשמיד מספר רב של טילים.

צבא אסד התייחס לתקיפה: "ההסלמה בתוקפנות הישראלית לא תציל את ארגוני הטרור המתמוטטים באדליב ובמערב חלב תחת מתקפות הצבא הסורי".