לילה של הסלמה בדרום: צה"ל תקף ברצועה, אזעקות נשמעו בעוטף

בתגובה לירי הרקטה אתמול לאור יום, צה"ל תקף מטרות ואתרי התעצמות והתחמשות של חמאס בעזה, ו-6 רקטות נורו לעבר ישראל. לפי דובר צה"ל, הותקפו אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור - כמו גם אתר לייצור אמצעי לחימה

זמן צפייה: 02:03

לילה של הסלמה בדרום: בתגובה לירי הרקטה אתמול בצהריים, צה"ל תקף הלילה (חמישי) מטרות ואתרי התעצמות והתחמשות של חמאס ברצועת עזה. בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר תקפו מטוסי חיל האוויר כמה יעדי חמאס ברצועה, ו-7 דקות לאחר מכן הגיעה התגובה - כאשר אזעקה נוספת נשמעה בשדרות, ורקטה אחת נורתה מהרצועה ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

צה"ל המשיך לתקוף ברצועה, ואזעקות נוספות נשמעו כאשר הירי מעזה המשיך - פעם אחת לעבר המועצה האזורית אשכול ופעם אחת לעבר המועצה האזורית שער הנגב, ובסך הכל במהלך הלילה נורו שש רקטות לעבר שטח ישראל. על אף ההסלמה, אין שינוי בהנחיות לאזרחים הבוקר, והלימודים בכל מוסדות החינוך בעוטף עזה מתקיימים כרגיל.

לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב תקפו אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של חמאס כמו גם אתר לייצור אמצעי לחימה של הארגון - שניהם ממוקמים במרכז רצועת עזה. עוד נמסר מדובר צה"ל כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302020637' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='צה"ל תקף אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1675312698/uploads/2023/903415206.jpg' kid='1_jz4ewbct' duration='']

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302020639' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='צה"ל תקף אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את חמאס' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1675312700/uploads/2023/903415207.jpg' kid='1_l9tavim5' duration='']

מסוכנות הידיעות הפלסטינית "שהאב" נמסר כי "כלי טיס ישראלים ביצעו כמה תקיפות נגד שתי עמדות של 'ההתנגדות' במרכז רצועת עזה". לפי אותו דיווח, לעבר כלי הטיס נורתה אש נגד מטוסים. ברצועת עזה יש מי שרוצה לקשור בין התוכנית או הכוונה הישראלית להחמיר את התנאים של האסירים והאסירות הביטחוניות בבתי הכלא בישראל לבין הירי הלילה. אמש, פורסמו תמונות וסרטונים של רקטות ועליהן הכיתוב: "האסירות הן קו אדום".

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, פרסם הודעה בה התייחס לנושא ואמר כי "לא נסתפק בדיבורים, אלא גם במעשים למען האסירים והאסירות הפלסטיניים". כוונותיו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר וגורמים נוספים במערכת הביטחונית להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים - מעורר הדים ברצועת עזה.

תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה
תקיפות חיל האוויר הלילה ברצועת עזה

מטרת זהות משגרי הרקטות הלילה מרצועת עזה, יהיו אשר יהיו, היא בין היתר להראות כי המתרחש בתוך ישראל וביהודה ושומרון - אינו מנותק מרצועת עזה. כמו כן, דחף ורצון פלסטיני-עזתי "להוכיח" כי עזה היא היחידה שפועלת באופן אקטיבי נגד הפעולות הישראליות ולמען האסירים הפלסטיניים - סוגיה מכרעת ברחוב הפלסטיני.

העיתון הסעודי "אל-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר כי צוות אמריקני החל בשיחות עם גורמים ישראלים ופלסטינים במטרה "לבלום את המתיחות ולהביא לרגיעה בגדה המערבית ובירושלים". עוד נמסר בעיתון העוזרת של מזכיר המדינה האמריקני לענייני המזרח התיכון - ברברה ליף והשליח האמריקני המיוחד לענייני ישראל והרשות הפלסטינית, האדי עמר, נשארו באזור בהוראתו של המזכיר בלינקן ובהסכמת הישראלים והפלסטינים בניסיון להביא להסדר בין הצדדים.

שרידי הרקטה שיורטה בשדרות
שרידי הרקטה שיורטה בשדרות | צילום: עיריית שדרות

האזעקה אמש בשדרות נשמעה במהלך האזכרה במלאת 18 שנים למותה של אלה אבקסיס, הנערה בת ה-17 שנהרגה בפגיעת קסאם בשנת 2005, בשעה שגוננה על אחיה הקטן תמיר, שנפצע אז באורח קל-בינוני. מוקדם יותר אתמול פרסמה לשכת ההסברה של האסירים הביטחוניים הקלטה קולית של אסירות פלסטיניות מבית הסוהר דמון, ובה הן פונות לעם הפלסטיני ולהתנגדות הפלסטינית בכדי שיעזרו להן להשתחרר מהכלא וזאת "לאחר שביצענו את המוטל עלינו למען המולדת והמקומות הקדושים עם מה שהיה לנו בידיים".

בעקבות הירי בדרום, קו הסיוע של עמותת נט"ל תוגבר ויפעל בשעות הקרובות לטובת כל מי שזקוק לתמיכה וליווי נפשי בעקבות המצב הביטחוני, בטלפון: 1-800-363-363