ראש אמ"ן: "כשלנו במתן התרעה למתקפה, אני נושא באחריות המלאה"

אחרי ראש השב"כ, גם האלוף אהרון חליוה קיבל אחריות לכשל המודיעיני שהוביל למתקפת הפתע של חמאס על ישראל, ובאיגרת למפקדים ולחיילים הוא כותב: "ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני. את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות"

זמן צפייה: 02:25

אחרי ראש השב"כ, גם ראש אגף המודיעין, האלוף אהרון חליוה, קיבל היום (שלישי) אחריות לכישלון המודיעיני שהוביל למתקפת הפתע של חמאס על ישראל. "בכל ביקוריי ביחידות אמ"ן באחד עשר הימים האחרונים, שבתי והדגשתי כי ראשיתה של המלחמה בכישלון מודיעיני", מסר האלוף חליוה, "אמ"ן תחת פיקודי כשל במתן התרעה למתקפת הטרור שביצע חמאס. לא עמדנו במשימה החשובה ביותר שלנו, וכראש אמ"ן אני נושא באחריות המלאה לכישלון".

"את אשר נדרש לתחקר, נתחקר באופן העמוק והנוקב ביותר ונסיק את המסקנות", הוסיף האלוף חליוה, "אבל כעת, לנגד עינינו ניצבת משימה אחת בלבד - להשיב מלחמה ולנצח בה".

ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה
ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"אנו ביום האחד-עשר למלחמה שנכפתה עלינו בעקבות מתקפת הטרור הרצחנית שביצע חמאס בבוקר יום שבת, 7 באוקטובר 2023, חג שמחת תורה", כתב האלוף חליוה באיגרת למפקדים ולחיילים, "מאז החלה הלחימה ביקרתי ברבות מיחידות אמ"ן הניצבות בחזית המערכה. בכל היחידות פגשתי אתכם. חיילות וחיילים, מפקדות ומפקדים, המבינים היטב את גודל השעה. זכיתי לראות את הנחישות, המסירות, ההקרבה ורוח הלחימה ובעיקר את הלכידות הכל כך חשובה בימים מורכבים אלה. התרשמתי מתעצומות הנפש שלכם. בכל מפגש כזה, באתי לחזק ויצאתי מחוזק ובטוח - יש על מי לסמוך".

"יש מקום לעצב ולאבל", הוסיף, "לצידם, דווקא בעת הזו, אנו נדרשים לתעצומות נפש המבוססות על האמונה בצדקת דרכנו, בייעודנו, בחשיבות המשימה ובצורך להמשיך קדימה בכל העוצמה והכוח. לא מדובר בעוד עימות - אלא ברגע ייחודי בחיי מדינתנו ועמנו, שבו אנו נלחמים על הבית ועל זכותנו לחיות בארצנו בביטחון, בשלום ובחירות. אין לנו ברירה אלא להכות באויב ולנצח באופן שלא הכרנו מזה שנים רבות. נידרש למקצועיות, למצוינות ולתבונה ולא פחות מכך למנהיגות, לנחישות ולחוסן. רק כך נוכל לאתגר שלפנינו, וננצח".

"פקודיי היקרים, עיני כל עם ישראל נשואות אלינו", סיכם ראש אמ"ן, "זו המשמרת שלנו, זו המשימה שלנו וזו השליחות שלנו. את העוצמה אני שואב מכם. כוחנו באנשינו, בכל אחד ואחת מכם. אני גאה בכם, סומך עליכם ומשוכנע בניצחוננו".

ראש שב"כ רונן בר
ראש שב"כ רונן בר | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אתמול, באיגרת שנשלחה לעובדי שירות הביטחון הכללי ובני משפחותיהם, כתב ראש השב"כ רונן בר: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עלי. יהיה זמן לתחקירים. עכשיו נלחמים".