הגליית ראשי חמאס תמורת שחרור כל החטופים: ההצעה הקטרית

חשיפת חדשות 13: לפי ההצעה, ראשי חמאס יוגלו, כל החטופים ישוחררו בשלבים - וצה"ל ייסוג מרצועת עזה. מטה החטופים: "דורשים לאשר כל עסקה שתוביל לשחרורם המיידי בחיים". גנץ: "השבת החטופים - לפני הכול". ב-18:00 החל כינוס קבינט המלחמה, שדן בהצעה. בכיר חמאס אוסמה חמדאן דחה את ההצעה

זמן צפייה: 06:27

הצעה קטרית חדשה: על-פי מקורות המקורבים לגורמים בדוחא, קטר גיבשה הצעה נוספת - שתוצג הערב (רביעי) לקבינט המדיני-ביטחוני. לפי ההצעה, שפרטיה נחשפו על-ידי רביב דרוקר בחדשות 13, ראשי חמאס יוגלו, כלל החטופים ישוחררו - אם כי בשלבים - וצה"ל ייסוג מרצועת עזה. השר בני גנץ נשא הצהרה - ואמר: "הדבר החשוב ביותר הוא השבת החטופים. יש לכך קדימות על כל מהלך בלחימה. אין ערוץ שלא עובדים בו כדי להשיב אותם". ב-18:00 החל כינוס קבינט המלחמה.

בכיר חמאס בלבנון, אוסאמה חמדאן, אמר כי "האסירים של האויב הציוני שנמצאים אצל כוחות ההתנגדות לא יחזרו בחיים למשפחותיהם - אלא אם נתניהו וישראל ייענו לתנאי ההתנגדות, ובראשם הפסקה מלאה וכוללת של התוקפנות נגד עזה". עוד התייחס בכיר הלשכה המדינית לביקורו של מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן, ואמר כי הוא "בא בכדי למכור אשליות למדינות ולמנהיגים שעמם נפגש".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-1001241627' autoplay='0' credit='' desc='גנץ לפני הדיון בקבינט: "השבת החטופים קודמת לכל מהלך"' poster='' kid='1_4a7b8253' duration='327']

ממטה החטופים והנעדרים נמסר: "הדיווחים על אודות עסקה חדשה שתוצג לקבינט מפיחים מעט תקווה במשפחות החרדות לגורל יקיריהן - הנמקים במנהרות החמאס כבר כמעט 100 ימים ולילות ללא אוכל, מים, וטיפול רפואי מציל חיים. כל יום שעובר, מצבם של החטופים הולך ומדרדר. אנו שבים ואומרים: אסור לקבינט המלחמה להתעסק בשום דבר אחר מלבד החזרת החטופים, אנו דורשים מהם לאשר כל עסקה שתוביל לשחרורם המיידי בחיים".

הפגנה למען החטופים
הפגנה למען החטופים | צילום: רויטרס

אתמול פורסם בחדשות 13 כי בכיר בצה"ל חזר לישראל בתום ביקור במצרים, שבמהלכו התקיימו דיונים על הרחבת הסיוע ההומינטרי לרצועת עזה, שאלת "היום שאחרי" בציר פלדלפי - וגם המגעים התקועים לעסקה.

כמו כן, לבקשת ממשל ביידן, ישראל דנה עם המצרים באפשרויות להגדיל עוד את הסיוע ההומינטרי לרצועה - דבר שהיווה חלק משמעותי מביקור הבכיר בקהיר. בכירים ישראלים אמרו לחדשות 13 כי "אין פריצת דרך בסוגיית החטופים".