סמ"ר אגם נעים היא החיילת הראשונה שנפלה בעזה: "הפסקנו לנשום"

התקרית הקשה אתמול ברפיח גבתה את חייהם של ארבעה חיילי צה"ל, שהצטרפו לרשימה של 713 חללים מתחילת המלחמה. עשרות חיילות ושוטרות נפלו מאז 7 באוקטובר, אך סמל-ראשון אגם נעים היא החיילת הראשונה שנופלת במסגרת התמרון הקרקעי ברצועה. לאחרונה שיתפה אימה על השירות של בתה: "אגמי צלצלה והודיעה שהיא נכנסת. לא הייתי מוכנה. כאב חד, כמו סכין שנכנסת ומסתובבת בלב, בבטן, בכל הגוף"

זמן צפייה: 03:31

התקרית הקשה אתמול ברפיח גבתה את חייהם של ארבעה חיילי צה"ל, והבוקר (רביעי) התיר דובר צה"ל את שמותיהם לפרסום, שהצטרפו לרשימה ארוכה של 713 חללי צה"ל מתחילת המלחמה, בהם 346 שנפלו בקרבות ברצועת עזה. עשרות חיילות ושוטרות נפלו מאז החלה המלחמה, רובן ב-7 באוקטובר, אך סמל-ראשון אגם נעים שנהרגה אמש ברפיח היא החיילת הראשונה שנופלת במסגרת התמרון הקרקעי ברצועת עזה. הלווייתה תתקיים הערב ב-17:00 בבית העלמין בקיבוץ משמרות.

סמ"ר נעים, בת 20 ממשמרות, פראמדיקית בגדוד 52, עוצבת עקבות הברזל (401), השתתפה בלחימה בעזה במשך זמן רב. בתמונת הפרופיל הפייסבוק של דורית, אימה של אגם, מופיע כיתוב לבן על גבי רקע שחור: "אמא ערה מאז 7 באוקטובר 2023". לאחרונה היא שיתפה בעמוד הפייסבוק שלה פוסט על אודות השירות של בתה. "יומיים אחרי הקורס היא כבר הייתה בעזה עם חיל הנדסה", היא כתבה, "הפסקנו לנשום, החיים השתנו".

"פתאום גיליתי את התקפי החרדה שהגיעו ללא הכנה", הוסיפה האם באותו פוסט, "אגמי צלצלה והודיעה שהיא נכנסת. לא הייתי מוכנה, היא הייתה אמורה להיכנס כמה ימים אחרי. כאב חד, כמו סכין שנכנסת ומסתובבת בלב, בבטן, בכל הגוף. אנחנו בוחרים לחיות בתקווה. גאה בך ילדה, מחכה לך אהובה שלי".

Whatsapp Image 2024 09 18 At 1
סמ"ר אגם נעים

מקיבוץ משמרות נמסר: "קהילת משמרות מתאבלת על נפילתה של אגם נעים, בתם של דורית ודודי נעים, אחותן של יובל ופלג, תושבי משמרות. אגם נפלה בקרב ברצועת עזה אתמול בצהרי יום שלישי 17.9.2024. הקהילה מחבקת את משפחת נעים בשעתה הקשה ותלווה אותה ככל שיידרש. פרטים על סדרי ההלוויה והשבעה יפורסמו בהמשך היום. יהי זכרה של אגם ברוך".

סמ"ר אגם נעים
סמ"ר אגם נעים | צילום: דוברות מד"א

במד"א ספדו לנעים: "אגם ז"ל הוכשרה בניידות טיפול נמרץ של מד"א כחלק מקורס פראמדיקים הצבאי אותו סיימה בחודש מרץ האחרון כחניכה מצטיינת לימודית. בהמשך, תוך כדי שירותה הצבאי כפראמדיקית לוחמת בעזה הקפידה בכל חופשה להגיע למשמרות במד"א על מנת לשמור על כשירותה ורמתה המקצועית הגבוהה. את משמרתה האחרונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א עשתה ביום א' (15.9), יומיים לפני שנפלה בעזה. חבריה במד"א מספרים כי היא תמיד הייתה נכונה לעזור, אהבה מאוד את תחום הצלת החיים והייתה מקצועית באופן יוצא דופן".

פראמדיק מד"א בן כוכבי, שהיה יחד עם אגם במשמרתה האחרונה במד"א, סיפר: "קיבלתי את הבשורה על נפילתה בהלם ועצב רב מאוד. רק ביום ראשון האחרון עשינו משמרת יחד בניידת טיפול נמרץ באור עקיבא. היא הייתה מקצועית ומוכשרת מאוד. היא הייתה גאה להגן על המדינה ולהציל חיים - גם במדי צה"ל וגם במדי מד"א. היא הייתה מלאת שמחת חיים ואושר וזה כאב גדול. קשה לי לחשוב עליה בלשון עבר ושזו הייתה המשמרת האחרונה שלי איתה".

ים ברבי, פראמדיקית במד"א והמדריכה הראשית של אגם בקורס הפראמדיקים הצבאי, הוסיפה: "אגם ז"ל הייתה חניכה מיוחדת ובולטת, הן מקצועית והן אישית. היו לה הישגים לימודיים מרשימים מאוד במהלך הקורס. היא הייתה חייכנית, מקצועית, צנועה ואדיבה מאוד. היא הייתה בעלת ממוצע הציונים הגבוה ביותר בקורס, אותו סיימה במרץ השנה בהצטיינות. יהי זכרה ברוך".

אלי בין, מנכ"ל מד"א, ספד לה: "אגם ז"ל הייתה מצטיינת בכל תחום שנגעה בו ושאפה להציל חיים גם במדי צה"ל וגם במדי מד"א. אגם ז"ל הייתה בולטת בצורה יוצאת דופן במקצועיות ובאהבה שלה לזולת ולהצלת חיים. אנו שולחים תנחומים גדולים למשפחתה ומחזקים את ידם בשעה קשה זו".

סמ"ר אגם נעים, סמ"ר דותן שמעון, סמ"ר עמית באכרי וסרן דניאל מימון טואף
סמ"ר אגם נעים, סמ"ר דותן שמעון, סמ"ר עמית באכרי וסרן דניאל מימון טואף | צילום: דובר צה"ל

מלבד סמ"ר נעים, בתקרית נפלו שלושה לוחמים מגדוד שקד של חטיבת גבעתי: סרן דניאל מימון טואף, סגן מפקד פלוגה, בן 23 ממורשת, סמ"ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, וסמ"ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר. חמישה לוחמים נוספים מאותו הגדוד נפצעו באורחים שונים: קצין לוחם ושני לוחמים נפצעו קשה, ושני לוחמים נפצעו באורח בינוני.

התקרית אירעה כשכוח מגדוד שקד של גבעתי נכנס לשכונת אל-סולטאן ברפיח כדי לסרוק מבנה אחר מחבלים ואמל"ח, כשלפתע אירע פיצוץ. בצה"ל בודקים האם היה מדובר במבנה ממולכד, או בזירת מטענים שהתפוצצו כשהלוחמים הגיעו.