רס"ר (מיל') איתי אזולאי ורס"ב (מיל') אביב מגן נפלו בגבול הצפון

דובר צה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנהרגו בגבול לבנון: רס"ר (מיל') איתי אזולאי, בן 25 מאורנית, ורס"ב (מיל') אביב מגן, בן 43 מחירות, שניהם לוחמים ביחידת הניוד 5515. באותה תקרית נפצע קשה לוחם נוסף מהיחידה

זמן צפייה: 02:07

דובר צה"ל התיר היום (שני) לפרסום את שמותיהם של שני חללי צה"ל שנפלו בגבול הצפון: רב-סמל ראשון (מיל') איתי אזולאי, בן 25 מאורנית, ורב-סמל בכיר (מיל') אביב מגן, בן 43, מחירות, שניהם לוחמים ביחידת הניוד 5515.

ההודעה על מותו של אזולאי נמסרה הבוקר, ובמשך שעות נלחמו הרופאים על חייו של מגן, אך לבסוף נאלצו לקבוע את מותו. באותה תקרית נפצע לוחם נוסף מהיחידה באורח קשה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים ומשפחתו עודכנה.

מתחילת המלחמה פורסמו שמותיהם של 729 חללי צה"ל, בהם 347 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה ו-9 שנפלו בקרבות בדרום לבנון. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

רס"ר (מיל') איתי אזולאי
רס"ר (מיל') איתי אזולאי | צילום: דובר צה"ל

ביום שישי, דובר צה"ל התיר לפרסום את שמם של שני חיילי צה"ל שנפלו מפגיעת כטב"ם בצפון רמת הגולן יום קודם לכן: סמל דניאל אביב חיים סופר, בן 19 מאשקלון, חניך במסלול ייעודי לקצונת קשר"גים בגדוד 13 בחטיבת גולני, ורב"ט טל דרור, בן 19 מירושלים, מש"ק תקשוב בגדוד 13. 24 חיילים נפצעו באירוע, בהם חייל ונגד במילואים בגדוד 13 של גולני שנפצעו באורח קשה, חייל נוסף במצב בינוני ו-21 חיילים נוספים במצב קל.

האירוע התרחש כאשר שני כטב"מי נפץ שוגרו מעיראק אל עבר אזור צפון רמת הגולן. כטב"ם אחד יורט על ידי מערך ההגנה האווירית של צה"ל, אך הכטב"ם השני הצליח לפגוע במטרה, וגרם לנפילתם של שני החיילים ולפציעתם של רבים. צה"ל עדיין מתחקר את האירוע.

רב"ט טל דרור וסמל דניאל אביב חיים סופר
רב"ט טל דרור וסמל דניאל אביב חיים סופר | צילום: דובר צה"ל

אתמול הותר לפרסום כי רס"ל (מיל') ניר חדד, בן 28, מפתח תקווה, לוחם מגדוד חש"ן 129 שבחטיבה 8, מת מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה ב-15 ביוני מפיצוץ מטען בצפון רצועת עזה. באותה התקרית נפלו שני לוחמי מילואים מאותו הגדוד: סרן (מיל') איתן קופלוביץ, בן 28 מירושלים ורס"ב (מיל') אילון ויס, בן 49 מפסגות. לוחם נוסף נפצע באורח קשה.

רס"ל (מיל') ניר חדד
רס"ל (מיל') ניר חדד | צילום: דובר צה"ל

כמו כן, צה"ל הודיע אתמול כי שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה בקרבות בצפון הרצועה: קצין לוחם מגדוד שקד של חטיבת גבעתי נפצע כתוצאה מפיצוץ מטען במבנה, ושני לוחמים מגדוד 932 של חטיבת הנח"ל נפצעו בהיתקלות עם מחבלים. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.