אחרי החלטת בג"ץ: החל פינוי משפחות ממאחז בהר חברון

אחרי שבג"ץ דחה את עתירת תושבי אדוריים, הגיעו כוחות של מנהל אזרחי ומשטרה כדי לפנות 9 משפחות במאחז בהר חברון. הכוחות החלו בהריסת התשתיות, אך לא יהרסו את הקרוואנים

זמן צפייה: 00:44

כוחות של מנהל אזרחי ומשטרה הגיעו הבוקר (שלישי) למאחז אדוריים שבמועצת הר חברון לקראת פינוי של 9 משפחות במאחז בעקבות החלטת בג"ץ, שאתמול דחה את העתירה שהוגשה והחליט שניתן לפנות. הכוחות ניהלו הידברות מול התושבים כדי שיתפנו מרצון, אך לבסוף החלו בפינוי עצמו ובהריסת התשתיות. עם זאת, הקרוואנים שבהם התגוררו המשפחות לא ייהרסו. הכניסה למאחז נחסמה כדי למנוע את הגישה למקום.

בתגובה לפינוי באדוריים, מהציונות הדתית נמסר: "בנט ושקד שהבטיחו ממשלה עם 10 מעלות ימינה, והם מוכיחים שוב הבוקר שהם השטיח האדום לתומכי הטרור והשמאל בממשלה. אחרי הקפאת הפינוי בחאן אל אחמר והתקפלות בפני מנסור עבאס עם הקפאת ההריסות בנגב, הם שועטים הבוקר לפינוי משפחות יהודיות ביישוב שמיועד להסדרה. כאשר בימים אלו מקודמת הצעת מחליטים להסדרת ישובים לא חוקיים בנגב ומנגד ולמרות ההתחייבויות לא מוסדר אף ישוב יהודי ברור כי אצל בנט ושקד יש דין אחד לתומכי הטרור ויש דין אחד ליהודים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה מאז מרץ: מספר המאומתים חצה את רף ה-2,000

פרשת הסחר בסמים: הכדורגלן שנעצר – שוער לשעבר בהפועל ב"ש

זהירות הרחצה אסורה: מהו "זרם חוזר" ואיך להימנע מטביעה?

מאחז אדוריים
מאחז אדוריים | צילום: ללא

גם ח"כ איתמר בן גביר מסר תגובה לפינוי בהר חברון: "בזמן שממשלת בנט-לפיד מקפיאה הריסה בכל המגזר הבדואי בנגב, היא נותנת אור ירוק למנהל להרוס בתי יהודים באדוריים. בנט שבוי בידי מנסור עבאס, והאישור של בנט להרס מראה שהממשלה הזו היא לא ממשלת 10 מעלות ימינה, אלא ממשלת שמאל על מלא".

משרד הביטחון עדכן אתמול את ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי שהפינוי מתוכנן להיום. במאחז זעמו על ההחלטה. "בעוד המנהל האזרחי מתעלם מעשרות אלפי יחידות דיור לא חוקיות של ערבים ברחבי הר חברון, המנהל האזרחי בוחר להיטפל דווקא ליישוב אדוריים, שבו מתגוררות עשרים משפחות ויותר משישים ילדים", אמרו בהודעת דוברות אדוריים: "הרס במקום הזה מנוגד לכל הגיון ומנוגד לחזון הציוני". ביישוב קראו לציבור להגיע הבוקר לאירוע תמיכה וחיזוק.

ח''כ איתמר בן גביר
ח''כ איתמר בן גביר | צילום: חדשות 13

בנוסף, הם שיגרו מסר לראש הממשלה נפתלי בנט, שרת הפנים איילת שקד ולשר זאב אלקין. "התחייבתם לכל אורך מערכת הבחירות שאתם תגנו על ארץ ישראל, שאתם ימניים", אמרו ביישוב. "עכשיו שעת המבחן שלכם: האם תיכנעו ללחצי השמאל הקיצוני ותאפשרו את ההרס או שתהיו נאמנים לציבור הבוחרים שלכם ותמנעו את ההרס".

במקביל, במועצת יש"ע פנו במכתב לראש הממשלה בנט והזהירו מפני הקפאת בנייה ביהודה ושומרון. יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני קרא לכנס את מועצת התכנון ולקדם את תכנון הבנייה בכל רחבי יהודה ושומרון. לפי הודעת מועצת יש"ע, במשך שבעה חודשים לא קודמו תוכניות בנייה ואין תאריך לכינוס המועצה.