אבו מאזן פנה לחמאס: "להגיע מהר לעסקת חטופים"

יו"ר הרשות הפלסטינית פנה באופן פומבי לארגון הטרור, בדרישה שאנשיו יחתרו להסכמות עם ישראל כדי למנוע "טרגדיה נוספת" מהעם הפלסטיני, בטרם צה"ל יתקוף ברפיח. אבו מאזן אף פנה לאמריקנים וביקש את עזרתם, וקבע שמי שיכשיל את המגעים "יישא באחריות"

אבו מאזן ויחיא סינוואר
אבו מאזן ויחיא סינוואר | צילום: רויטרס, פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן פנה היום (רביעי) לארגון הטרור חמאס, בדרישה "להשלים במהרה" עסקת חטופים עם ישראל כדי למנוע מהפלסטינים "טרגדיה נוספת עם השלכות שיהיו לא פחות חמורות מהנכבה ב-1948" - וכן למנוע התקפה ישראלית ברפיח.

לדברי אבו מאזן, תמרון של צה"ל בעיר רפיח יביא ל"אלפי קורבנות, סבל ועקירה" של פלסטינים תושבי עזה. בהמשך דבריו פנה בשם הרשות לממשל האמריקני ולמדינות ערב, בבקשה שיסייעו בקידום מהיר של עסקה בין חמאס וישראל.  בנוסף, הזהיר כי כל מי שיכשיל את המגעים בדרך לעסקה "יישא באחריות לכך".

רפיח עזה מצרים חרבות ברזל עקורים
אוהלי פליטים עזתים ברפיח

אתמול התקיימו בקהיר שיחות בהובלת ראש ה-CIA ויליאם ברנס, שנשלח על ידי הנשיא ג'ו ביידן, בו השתתף ראש המוסד דדי ברנע, ראש ממשלת קטר וראש המודיעין המצרי. עוד השתתף בפגישה יועצו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, איש הליכוד אופיר פלק. גורמים המעורים בפרטים אמרו כי הסיבה למהלך היא שנתניהו מעוניין "לוודא שראש המוסד לא חורג מסמכויותיו".

על פי דיווחים, לא הושגה בשיחות "פריצת דרך", אך מקור מצרי אמר לעיתון הקטרי אלערבי אל-ג'דיד כי "כל התסריטים נמצאים על השולחן". בנוסף טען המקור כי המשלחת הישראלית הגיעה לבירה המצרית כאשר באמתחתה ההחלטה לפלוש לרפיח במצב בו ההגעה להסכם עם חמאס תיכשל.

ראש המוסד דדי ברנע
ראש המוסד דדי ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בחדשות 13 נחשפה אתמול המחלוקת בצמרת המדינית והביטחונית בישראל בנוגע להשתתפות סביב השיחות בקהיר, אליה נשלחה בסופו של דבר נציגות ישראלית בעקבות הוראה של הנשיא ביידן. ראש המוסד דדי ברנע ומתאם השבויים והנעדרים אלוף ניצן אלון סברו שישראל צריכה להציג הצעות חדשות. בדיונים הם אמרו: "צריך להסתכל על המציאות שבה אין מנופי לחץ נוספים מלבד ההישג הצבאי, ולכן צריך לראות מה אפשר לעשות כדי להוביל לעסקה". מנגד, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי חשבו אחרת.