תיעוד חריג מכפר קאסם: לוחמים זרקו רימון ותקפו תושבים

סמוך ל-01:30 הגיעו ארבעה לוחמים לשכונה בעיר הערבית, ובתיעוד ממצלמות אבטחה נראה כי הם זרקו רימון הלם. תושבים שיצאו מבתיהם טענו כי ספגו איומים והותקפו על-ידי החיילים. חמישה פונו לטיפול בבית חולים. ח"כ וליד טאהא: "אירוע חמור ומסוכן שיכול היה להסתיים באסון". צה"ל חוקר

זמן צפייה: 01:38

לוחמי צה"ל נכנסו בלילה (בין שישי לשבת) לכפר קאסם כחלק ממרדף אחרי שוהים בלתי-חוקיים פלסטינים שחדרו מיהודה ושומרון. בתיעוד ממצלמות אבטחה נראים הלוחמים כשהם זורקים רימון הלם בתוך שכונת מגורים ותוקפים כמה מהתושבים. הלוחמים טענו כי מדובר היה בהגנה עצמית. בצה"ל פתחו בחקירה. בפתח הידיעה תיעוד האירוע.

האירוע החל סמוך ל-01:30, אז הגיעו ארבעה לוחמים לשכונה בכפר קאסם. הם זרקו רימון הלם, כפי שנראה בתיעוד. תושבי המקום, שיצאו מבתיהם, טוענים כי ספגו איומים והותקפו על-ידי החיילים. חמישה תושבים פונו לטיפול בבית חולים. שעות ספורות לאחר מכן הגיע למקום ג'יפ צבאי.

ח"כ וליד טאהא (רע"מ), שהגיע לבקשת התושבים, ביקש מהחייל שנהג בג'יפ להזדהות - והחייל סירב. ח"כ טהא אמר: "האירוע הלילה שבו ארבעה חיילים נכנסים לשכונה המזרחית בתוך העיר כפר קאסם ללא תיאום עם המשטרה המקומית, משליכים רימון הלם ברחוב ותוקפים באכזריות חמישה אנשים בפתח בתיהם, הינו אירוע חמור ומסוכן במיוחד, שהיה יכול להסתיים באסון של ממש. יש להעמיד את כל החיילים המעורבים לדין ולוודא שמקרים מעין אלה לא יתרחשו".

20220105091341 Noam3112
ח''כ וליד טאהא | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

מצה"ל נמסר: "כניסת חיילים לכפר קאסם הנה בניגוד להנחיות. האירוע מתוחקר והתנהלות הלוחמים תיבדק. מתחקיר ראשוני עולה כי במהלך סיור על גדר התפר, סמוך לכפר עזון שבחטיבת אפרים, זוהו שני חשודים שחצו את הגדר. מדיווח ראשוני עלה כי כוח צה"ל ביצע מרדף אחר החשודים לכפר קאסם. עם הגעת הכוחות לכפר זוהו מספר חשודים מהכפר - כשאחד מהם אחז באלה. בהמשך החל עימות בין חלק מהחשודים לבין קצין צה"ל. הקצין החרים את האלה והשתמש באמצעי לפיזור הפגנות לפיזור ההתקהלות. נבדקת הטענה על חמישה אזרחים פצועים. אין נפגעים לכוחותינו".