החות'ים מתכוננים למתקפה: "נשגר עשרות כטב"מים וטילים לישראל"

מיליציית המורדים בתימן מאיימת לנקום על התקיפה הישראלית בנמל אל-חודיידה - ומאיימים לירות עשרות כטב"מים וטילי שיוט, במתקפה משולבת ובגיבוי ומימון איראני. לפי מקורות ערביים, החות'ים מתכננים לכוון את התקיפה - או לכל הפחות חלק ממנה - למרכז הארץ

זמן צפייה: 00:47

אחרי התקיפה ההיסטורית של ישראל בתימן ביום שבת, מיליציית המורדים החות'ים פרסמה היום (שלישי) תיעוד של שיגור הכטב"ם הקטלני לתל אביב שהרג אדם אחד ופצע תשעה נוספים - ומאיימים לשגר עשרות כטב"מים וטילי שיוט במתקפה משולבת על ישראל.

לפי ההערכות, החות'ים נערכים למתקפת נקמה בתגובה להפצצות חיל האוויר הישראלי על נמל אל-חודיידה שבמערב המדינה. לפי מקורות ערביים, הם מעוניינים לכוון את התקיפה או לכל הפחות חלק ממנה למרכז הארץ, בתמיכה ועידוד של השלטונות בטהרן.

אש ועשן בנמל חודיידה שבמערב תימן
אש ועשן בנמל חודיידה שבמערב תימן

ביממה שאחרי התקיפה בתימן, בצה"ל חשפו פרטים חדשים מאחורי הקלעים של המבצע - בו השתתפו מטוסי חפ"ק ומטוסי תדלוק גדולים, שביצעו סבבי תדלוק למטוסי הקרב לאורך המרחק הרב שבין ישראל לתימן, במטרה שאם יהיה אירוע שיעצור את המשימה יהיה לכל מטוס מספיק דלק לחזור לישראל ללא תדלוק אווירי.

ההכנות למבצע נמשכו 36 שעות, לאחר שאושר על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט. בצהריי יום שבת התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר את המבצע, ולאחר מכן המריאו המטוסים הראשונים לכיוון תימן.

מטוס בתקיפת צה"ל בתימן
מטוס בתקיפת צה"ל בתימן | צילום: דובר צה"ל
טייסי חיל האוויר בתקיפה בתימן
טייסי חיל האוויר בתקיפה בתימן | צילום: דובר צה"ל

יעד התקיפה העיקרי היו שני העגורנים המרכזיים של נמל אל-חודיידה, שהיוו את ציר האספקה הראשי של החות'ים. הטייסים הישראלים השתמשו בחימושים מדוייקים כדי להבטיח פגיעה מדוייקת, שאמורה להשבית את פעילות הנמל למשך מספר חודשים. בעקבות התקיפה בתימן, חיל האוויר העלה לשיא את רמת הכוננות והדריכות בכל הזירות.