אבי המחבל שרצח את החייל רון קוקיא: "אני מבקש סליחה"

עודה אבו ג'ודה, שבנו רצח את הלוחם בערד ב-2017, אמר במסיבת עיתונאים: "המעשה שבני ביצע - שפל. אנחנו רוצים ללכת למשפחתו - ולהתנצל" • בג"ץ אישר הריסת בתי המחבלים שרצחו את רנה שנרב

זמן צפייה: 00:26

עודה אבו ג'ודה, שבנו חאלד רצח את לוחם הנח"ל רון קוקיא בערד בשנת 2017, אמר היום (חמישי) במסיבת עיתונאים בבאר שבע: "בשם משפחת אבו ג'ודה, אני מבקש סליחה. אנחנו מגנים כל אלימות פיזית ומילולית. אנחנו מבקשים סליחה ממשפחת קוקיא". בועז, אביו של רון: "ההתנצלות הגיעה באיחור של שנתיים".

"מהיום הראשון גינינו את המעשה, מגנים כל אלימות פיזית ומילולית. אנחנו נאמנים למדינה, יש לנו בני דודים שנהרגו למען המדינה", אמר האב והוסיף: "מדובר במעשה שפל מאדם שפל. לא האמנו שמהבית שלנו ייצא אדם שירצח חייל". עוד הוסיף השייח עודה ואמר: "לא ציבור שלם עשה זאת. המדינה מענישה את כולנו, ואנחנו נאמנים אליה מאז הקמתה".

כאמור, אביו של רון בועז קוקיא לא קיבל את ההתנצלותואמר כי "התנצלות משפחת רוצחי בני שהם זרע הפורענות הגיעה באיחור של שנתיים. מעבר לגינוי הרצח והצהרת נאמנות למדינה, בהתנצלות לא הייתה שום החלטה ממשית כגון בה האבא ישלם את הפיצויים שהושתו במשפט על בנו הרוצח או לניתוק כל קשר מבניו הרוצחים שנמצאים בכלא".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"תוכנן בקור רוח": מאסר עולם ו-20 שנה לרוצח החייל רון קוקיא

הורשע המחבל שרצח את רון קוקיא; אב החייל: "דורש עונש מוות"

נסיעה מהירה נגד כיוון התנועה: תיעוד הימלטות רוצחי רון קוקיא

רון יצחק קוקיא, החייל שנרצח בפיגוע בערד
רון יצחק קוקיא, החייל שנרצח בפיגוע בערד | צילום: החדשות 13

"לצערי, משפחת עודה מתלוננת על אכיפת החוק של המדינה כנגד המשפחה ובכך פוגעת בערך ההתנצלות", המשיך האב, "נראה כי ההתנצלות מגיעה כעת משום שעליהם להרוס את ביתם הלא חוקי בעוד שבוע. מדובר בהצהרה שהיא מן השפה אל החוץ ותו לא. אני אמשיך לפעול ללא לאות כדי שהמדינה תעניש את עודה בבנייה הלא חוקית, בהלנת בת המשפחה השב"חית ובפוליגמיה. באם אבי הרוצחים יעשה כאמור מעשים שיעידו על חרטה אישית אשקול בקשת סולחה בעתיד. כרגע אין על מה לדבר".

בתוך כך, דחה בג"ץ את העתירה נגד הריסת ביתם של המחבלים שרצחו את רנה שנרב. זאת, לאחר שבשבוע שעבר הודיע צה"ל שביתו ישל קסאם שבלי, המחבל שהשתתף בפיגוע במעיין דני ליד דולב, ייהרס.

כזכור, לפני כחודש הודיע צה"ל למחבלים וליד חנאתשה ויזמן מגאמס, שהיו גם הם חלק מהחוליה שהניח את מטען החבלה במעיין. לפני כשלושה חודשים סאמר ערביד, ראש החולייה שביצעה את הפיגוע, השתחרר מבית החולים בירושלים ועבר לחקירה בשב"כ.

כזכור, בחודש אפריל של השנה שעבר גזר בית המשפט המחוזי בבאר שבע מאסר עולם, עשרים שנות מאסר נוספות ופיצוי של 250,000 שקלים על אבו ג'ודה, שרצח את קוקיא בערד.

"רון היה קורבן רק בגלל היותו יהודי, חייל חמוש שנמצא לבדו", נימקו השופטים. "השתלשלות האירועים שהחלה גמלה בליבו של הנאשם לבצע פיגוע רצחני, הוא הצטייד בסכין וברכב רק כדי לבצע הפיגוע, הנאשם הגה את הרעיון לבצע את הפיגוע, מעשיו תוכננו מראש, בקפידה ובקור רוח. רון התנגד לנאשם. אין לגלות הבנה לרצח כזה, הנאשם שלל את זכותו לחיים של רון, בני משפחתו של רון העידו פה והקריאו דברים מרגשים על כאבם".

חודש קודם לכן הרשיע בית המשפט המחוזי בבאר שבע את אבו ג'אדה ברצח הלוחם. על פי כתב האישום אבו ג'אדה ואחיו למחצה זאהי, ביקשו במשך תקופה לפגוע בחיילים, ואף ערכו תצפיות באזור ערד במטרה למצוא מטרות לתקיפה. אבו ג'אדה תקף את קוקיא בעת שחיכה בתחנת הסעה סמוך לקניון בערד. הוא דקר אותו למוות וגנב את נשקו. אביו של החייל אמר כי ידרוש עונש מוות לאבו ג'אדה: "נדרוש את העונש הראוי למחבל, עונש מוות, כדי להרתיע מחבלים פוטנציאליים".