"מציאות לא מוסרית": ראשי רשויות מהעוטף מחו בדיון בכנסת • צפו

במהלך כנס לחיזוק הרשויות, כמה מהעומדים בראשן נעמדו וחשפו חולצה שעליה הכיתוב המחאתי. ראש עיירית שדרות: "המדינה מחולקת לשתיים - יש את העוטף, ויש את שאר המדינה"

זמן צפייה: 01:22

במהלך כנס לחיזוק רשויות עוטף עזה שהתרחש בכנסת היום (שלישי), ראשי הרשויות בצעד מחאתי נעמדו וחשפו חולצה שעליה הכיתוב: "מציאות לא מוסרית".

אלון דוידי, ראש עיריית שדרות אמר כי "משהו חדש קורה במדינת ישראל. המדינה מתחלקת לשניים - יש את העוטף, עם למעלה מ-1700 פניות למרכזי חוסן רק בשדרות, ויש את שאר המדינה". עוד הוסיף כי "כשאנחנו מדברים על תוכנית האסטרטגית לעוטף עזה התוכנית צריכה להיות לשים לזה סוף".

דוידי גם תקף את הח"כים ואמר: "תפסיקו לדבר לפקידות, אתם ח"כים כי אתם מובילי מדיניות. שמענו אתכם שנה שלמה מדברים על הפיתרונות שאתם רוצים לתת לנו התושבים, יש לכם הזדמנות. אל תדחו את זה. תלכו עכשיו, לא לוועדות, תלכו למנהיגי המפלגות ותגידו להם שישבו איתנו עכשיו בחדר. אתם צריכים לתת את התשובות, תפסיקו להתעסק בכיסאולוגיה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

עלייה של 1,430 אחוזים במטופלים: נתונים מדאיגים ממרכזי החוסן

ראשי הרשויות בעוטף לרה"מ וגנץ: תגיעו להיפגש איתנו – עוד היום

בנט בשדרות: "תחבולה טובה מוגשת קרה – לא כשהדם רותח"

כנס לחיזוק הרשויות עוטף עזה בכנסת
כנס לחיזוק הרשויות עוטף עזה בכנסת | צילום: חדשות 13

בהמשך, נפגשו ראשי הרשויות עם יו"ר כחול לבן בני גנץ בלשכתו בכנסת. במהלך הפגישה אמר להם גנץ כי "ללא קשר למה שיקרה ב-36 השעות הקרובות, אתמוך בכל פעולה הקשורה בצרכי הביטחון והצרכים האחרים של הרשויות בעוטף. נגבה כל ממשלה בכל פעולה נכונה שתביא לשקט ארוך טווח כמו גם לפיתוח תוכניות והקצאת תקציבים נדרשים לרשויות בדרום".

הפגישה הגיעה יומיים לאחר שראשי הרשויות דרשו מגנץ ומראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע ולהיפגש עימם, זאת ברקע הירי הרקטי לעבר שדרות בשבת בערב. "שוב מדינת ישראל מפגינה חוסר מוסריות כלפי אזרחיה", כתבו בתחילת השבוע. "כשתחת מדיניות ההכלה הכושלת, 80 אלף אזרחי מדינת ישראל הלכו לישון אמש בפחד. נתניהו וגנץ אנו דורשים מכם לשים את בטחון אזרחי מדינת ישראל בראש סדר העדיפויות. הניחו למשחק הכיסאות והקימו ממשלת חירום לאומית, אל תהפכו את חיינו להפקר!".

כנס לחיזוק הרשויות עוטף עזה בכנסת
כנס לחיזוק הרשויות עוטף עזה בכנסת | צילום: חדשות 13

בתוך כך, נתונים ממרכזי החוסן שבעוטף עזה חשפו השבוע עלייה של מאות ואף אלפי אחוזים בנפגעי חרדה המטופלים. בשנת 2014, השנה בה נערך מבצע "צוק איתן", הגיעו לטיפול במרכזי החוסן 730 מטופלים. בשנת 2015 המספר עלה ל-900 ובשנת 2016 ל-1,018 מטופלים. ואילו בשנת 2018 מספר המטופלים הגיע ל-1,788, עלייה של 145%.

על פי מרכזי החוסן, בשנת 2014 הגיעו לטיפול 250 ילדים, ובשנת 2018 טופלו 730 ילדים – עלייה של 192%.

מספר האנשים שנזקקו לטיפול פסיכיאטרי עלה באלפי אחוזים. בשנת 2014 הגיעו לטיפול פסיכיאטרי עשרה אנשים, ואשתקד המספר עלה ל-153 – כאשר מדובר בעלייה של 1,430%.